اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی:

900 هزار کودک در کشور دچار بیماری‌های چشمی هستند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: براساس آخرین آمارها، 900 هزار کودک در کشور دچار بیماری‌های چشمی تشخیص داده شدند.

900 هزار کودک در کشور دچار بیماری‌های چشمی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مینو رفیعی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: طرح تنبلی چشم طبق روال قبل، سال گذشته نیز در سطح کشور اجرا شد که طی آن 20 میلیون کودک مورد معاینه و سنجش قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: از میان کودکان معاینه و سنجش شده، 900 هزار نفر دچار بیماری‌های چشمی تشخیص داده شدند.

رفیعی بیان کرد: این آمار فقط مختص به کودکان سه تا شش ساله است و به طور قطع بیماری‌های چشمی در افراد بالای این سنین نیز آمار قابل توجهی دارد.

وی همچنین با اشاره به طرح غربالگری شنوایی خاطرنشان کرد: این طرح نیز از سال 83 آغاز شده و برای کودکان، قبل از شش ماهگی به مرحله اجرا در می‌آید.

رفیعی عنوان کرد: در این طرح نیز تاکنون 3میلیون نفر مورد سنجش و معاینه قرار گرفته‌اند که تعداد کودکان دچار اختلال شنوایی نیز در این طرح قابل توجه است. 7هزار و 200 کودک ناشنوا به دنبال اجرای این طرح شناسایی شدند.

رفیعی خاطرنشان کرد: این کودکان با شناسایی به موقع مورد درمان و کاشت حلزون قرار گرفتند اما در صورتی که شناسایی نمی شدند، اکنون 7هزار و 200 کودک ناشنوا در کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اکنون بیش از 15 سال است که اجرای طرح‌های غربالگری را دنبال می‌کند، افزود: کشور ما در منطقه جزو کشورهای پیشرو در اجرای طرح‌های غربالگری است.

رفیعی با تاکید بر اینکه ما نیز معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: شناسایی به موقع مشکلات به ویژه در سنین کودکی نیز می‌تواند بسیاری از معلولیت‌ها در سنین بزرگسالی را از بین ببرد.

در این مراسم که در هتل مشیرالممالک یزد برگزار شد، از سند پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول