اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

بیماری حاد دامی در اردبیل مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: هیچ بیماری حاد دامی در استان اردبیل مشاهده نشده و این استان یکی از استان‌های پاک از نظر بیماری‌های دامی در کشور است.

بیماری حاد دامی در اردبیل مشاهده نشده است

صادق صالحی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از اجرای فاز جدید طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام‌های سنگین در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان به مدت 30 روزکاری با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی  انجام می‌گیرد.

وی در عین حال آموزش دامداران منطقه به صورت مدون و دوره‌ای را در آگاهی بخشی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها بسیار م‍وثر دانست و خاطرنشان کرد:  در سایه این آموزش‌ها همکاری دامداران با اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی سال به سال مطلوب‌تر می‌گردد.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل به مردم اطمینان داد که همه محصولات و فرآورده‌های خام دامی موجود در سطح بازار که ممهور به مهر دامپزشکی بوده و تحت نظارت دامپزشکی تهیه می‌شوند از هر نظر استاندارد و بهداشتی هستند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس گفت: تولید محصولات دامی سالم و فرآورده‌های خام دامی بهداشتی از اولویت‌های مهم کاری دامپزشکی است و در این زمینه از نظر تامین گوشت قرمز و سفید سالم و بهداشتی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

این مسئول ضمن تاکید بر اهمیت بخش دامپزشکی و ضرورت توجه به این بخش بیان داشت: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و تامین فرآورده‌های خام دامی سالم،  این اداره کل نظارت دقیق بهداشتی و شرعی بر کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های استان دارد.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی و دامپروری در استان را مصداق بارز حمایت از تولید ملی دانست و افزود: صنعت کشاورزی و دامپروری و صنایع وابسته به آن سرمایه پایداری در راستای افزایش تولید می‌باشند که باید با دقت و جدیت مورد توجه واقع شوند.

صالحی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح توسعه کشاورزی در سطح استان مطلوب بوده و نیازمند کارهای بزرگ و زیربنایی در این حوزه است که در سایه آنها تحول بسیار عظیمی در بخش کشاورزی و دامی استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول