اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

مازندران رتبه نخست ‌بیماری‌های سرطانی را دارد / توسعه بیمارستان امام ‌(ره) ساری

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:‌ بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در هشت محور، در حال توسعه است.

مازندران رتبه نخست ‌بیماری‌های سرطانی را دارد / توسعه بیمارستان امام ‌(ره) ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین رنجبران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی(ره) ساری به عنوان بیمارستان اصلی استان محسوب می‌شود.

وی ادامه دا د: ‌70 درصد از بیماران این بیمارستان، مربوط به سایر شهرهای استان بوده و فقط 30 درصد مراجعه‌ها مربوط به شهروندان ساروی است.

این مسئول با اشاره به اینکه به جهت اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) ساری سراسر استان را پوشش می‌دهد، دارای اهمیت ویژه است، تصریح کرد:‌ بر همین اساس هشت محور کاری را در این بیمارستان آغاز کرده‌ایم که در حقیقت یک بیمارستان جدید است.

وی با بیان اینکه اورژانس این بیمارستان در قالب 900 متر مربع در حال ساخت است که 300 متر از آن تکمیل شده و تحویل داده‌ایم، گفت: متخصص و دستیار طب اورژانس در این بیمارستان حضور می‌یابند.

رنجبران با اشاره به اینکه در حال گسترش و بهسازی فضای آزمایشگاهی این بیمارستان هستیم، متذکر شد:‌ این بنا به مساحت 400 متر مربع است و در دهه اول تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

*مازندران در بحث بیماری‌های سرطانی در رتبه نخست کشور قرار دارد

 

وی با بیان اینکه فضای پرتودرمانی این بیمارستان در 700 متر مربع در حال ساخت است که اواخر تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد، اذعان داشت: این مرکز توسط یک خیر با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان احداث می‌شود.

رنجبران یادآور شد:‌ از ده‌ها سال قبل به این سمت، بیماران شیمی‌درمانی از سراسر استان به بابلسر مراجعه می‌کردند و این یک ضعف بود.

وی ادامه داد: مازندران در بحث بیماری‌های سرطانی، در رتبه نخست کشور قرار دارد.

رنجبران با اشاره به راه‌اندازی بخش سایکوسوماتیک در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در فضایی به مساحت 800 متر مربع، تصریح کرد:‌ پیمانکار این بخش، ظرف 48 ساعت آینده کار احداث را شروع می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به اتاق عمل از دیگر جبهه‌های کاری در این بیمارستان است، اظهار داشت:‌ 400 متر از فضای اتاق عمل بیمارستان، بهسازی شده و 280 متر هم به این فضا افزوده می‌شود که شامل احداث هشت اتاق عمل است.

این مسئول با اشاره به احداث پاویون دانشجویان در این بیمارستان، گفت: زیباسازی بیمارستان را هم از طبقه همکف شروع کرده‌ایم.

انتهیا پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول