اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عبدخدایی:

استقلال ایران به برکت تشیع به دست آمده است

خبرگزاری فارس: قدیمی‌ترین زندانی سیاسی مذهبی کشور گفت: استقلال ایران به برکت تشیع به دست آمده است.

استقلال ایران به برکت تشیع به دست آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدمهدی عبد خدایی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفت‌تیر اظهار کرد: اگر ایران امروز استقلال دارد و در برابر قدرت‌های مستکبر ایستادگی می‌کند، این موضوع به برکت تشیع به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه مذهب تشیع موجب افتخار کشور شده است، اضافه کرد: نخستین دولت شیعی در استان زنجان در دوران صفویه تشکیل شد.

قدیمی‌ترین زندانی سیاسی مذهبی کشور با اشاره به اینکه اگر تشیع نبود، استقلال کشور از بین می‌رفت، افزود: مذهب تشیع موجب افتخار و استقلال کشور شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد امام‌خمینی‌(ره) در زمینه برپا کردن انقلابی اسلامی و مردمی اضافه کرد: نظریه و عمل امام خمینی (ره) همه برنامه‌ریزی‌های طاغوت را در هم ریخته و موجب شد انقلابی ایرانی و اسلامی در کشور پایه‌ریزی شود.

عبد خدایی اَظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب افتخار کشور و همچنین فروپاشی برنامه‌های کشورهایی شد که قصد تسلط بر امور کشور را داشتند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشورهای جهان در چند دوره گذشته اضافه کرد: قبلا آفریده شدن انسان توسط خدا به عنوان یک نظریه و علم محسوب می‌شد و هر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شد، باید ذهن خود را آماده این موضوع می‌کرد که آفریده شدن انسان توسط خدا صحت نداشته و علمی است که توسط دانشمندان کشف شده است.

قدیمی‌ترین زندانی سیاسی مذهبی کشور تصریح کرد: در آن زمان مستکبران جهانی در تلاش بودند که آفریده شدن انسان توسط خدا را به عنوان یک تفکر سوسیالیستی در جهان پیاده کنند.

وی همچنین با اشاره به حاکمیت تفکر کلیسایی بر اروپا بین قرن‌های پنجم تا پانزدهم میلادی اضافه کرد: در این دوره محوریت همه فعالیت‌ها در قالب کلیسا شکل می‌گرفت.

عبد خدایی خاطرنشان کرد: در صورتی که چنین وضعیت و تفکری در دنیا وجود داشت، امام خمینی (ره) با اقدامی متفکرانه انقلاب اسلامی را بنا نهاده و به همه این تفکرات پایان داد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول