اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای بررسی وضعیت مددجویان انجام می‎شود

حضور مسئولان کمیته امداد در روستاهای گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: با اجرای طرح هجرت برای نخستین بار در کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان مسئولان این نهاد هر هفته برای بررسی وضعیت مددجویان در روستاها حضور دارند.

حضور مسئولان کمیته امداد در روستاهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس حاجی‎اکبری ظهر امروز در جمع مدیران ادارات کمیته امداد استان گلستان اظهار داشت: در طرح هجرت که برای نخستین بار در استان گلستان انجام می‎شود از وضعیت 12 هزار و 132 نفر از مددجویان روستایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بازدید انجام شد.

وی افزود: با استناد بر سیاست‎های ملحوظ در راستای منویات و اندیشه‌های مقام معظم گلستان در سال گذشته بر آن شد تا با توجه به مؤلفه‎های مطرح در یک حرکت جهادی و در مشرب اقتصادی توسعه، یعنی همت، سلامت و توانمندسازی در مسیر فرآیند بهبود همه‌جانبه امداد امام (ره) برای افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان در راستای ماموریت‎های مدون سازمان قدم گذارد.

حاجی‎اکبری با اشاره به مزایای عملکرد این طرح اذعان کرد: پشتیبانی و حمایت از مشاغل ایجاد شده در راستای مثمرثمر واقع شدن آنها و همچنین شناسایی افراد جدید و مستعد اشتغال که تاکنون موفق به دریافت وام اشتغال نشده‎اند، پیگیری مساکن فرسوده خانوارها برای تبدیل به واحد مسکونی مهندسی‌ساز در حوادث غیرمترقبه که دچار بیشترین خسارت شده‎اند، شناسایی دختران مجرد بالای 30 سال روستایی برای ارائه آموزش، ایجاد اشتغال و ... از جمله مزیت‎های اجرای این طرح در استان گلستان بوده است.

* طرح هجرت کمیته امداد و ارتباط دوسویه مسئولان با جامعه هدف

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان خاطر نشان کرد: این نهاد در قالب استانی و در مسیر منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته و با توجه به فقدان یک الگوی عمل راهبردی و نظام‎مند که بتواند همه منابع سازمان را در دامنه زمانی محدود و برای توسعه کوتاه تجمیع و بسیج کند مدلی را بر مبنای طرح هجرت و ارتباط دو سوی مدیران و جامعه هدف طراحی کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هجرت با بررسی در جلسه شورای مدیران کمیته امداد امام (ره) مورد توافق قرار گرفت بیان داشت: بر اساس این طرح مدیران و رؤسای ادارات شهرستان، یک روز در هفته در روستاها حضور یافته و در یک دیدار چهره به چهره با خانواده‎ها و مشکلات و مسائل معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‎دهند.

حاجی‎اکبری با بیان اینکه در همین راستا سال گذشته در مدت 9 ماه از 445 روستای استان بازدید انجام شد تصریح کرد: مدیران کمیته امداد امام (ره) استان از 12 هزار و 132 خانوار زیر پوشش امداد در روستاها یعنی 36 درصد مددجویان روستایی دیدار چهره به چهره داشتند که این اقدام در 33 سال گذشته بی‎سابقه بوده است.

طرح هجرت در سال گذشته برای نخستین بار و به پیشنهاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در راستای خدمت‎رسانی کمیته امداد به مددجویان روستایی محقق شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول