اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

اعتمادسازی مهمترین عامل در عدم بازگشت فرد معتاد است

خبرگزاری فارس: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: خانواده و جامعه باید با اعتماد سازی مانع از بازگشت مجدد معتادان شوند.

اعتمادسازی مهمترین عامل در عدم بازگشت فرد معتاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، طاها طاهری ظهر امروز در مراسم امحای بیش از 2 هزار کیلوگرم مواد مخدر اظهار داشت: به فرد معتاد باید به عنوان یک بیمار نگاه کرد نه به عنوان یک مجرم.

وی ادامه داد: ارتقای اعتماد به نفس در معتادان و اعتماد کردن به آنها از مهم‌ترین اقداماتی است که جامعه و به ویژه خانواده باید آن را مدنظر داشته باشد.

این مسئول تأکید کرد: هنگامی که فرد معتاد رهایی پیدا می‌کند ایجاد آرامش و اعتمادسازی و همچنین رفتار مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت و بی‌اعتمادی می‌تواند به این فرد کمک بسیار زیادی را کرده تا این دوران را پشت سر بگذارد.

طاهری با اشاره به این که هم اکنون بیش از 90 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور ایران است، گفت: مسئولان ما با پدیده شوم مواد مخدر به صورت جدی برخورد می‌کنند لذا موفق می‌شویم با اجرای عملیات‌ها و مأموریت‌های گوناگون در کشف مواد مخدر و شناسایی قاچاقچیان موفقتر عمل کنیم.

وی افزود: براساس آمار موجود در کشور بیش از 6 هزار خودرو و چند هزار موتورسیکلت به علت حمل مواد مخدر توقیف شده است و همچنین هزاران قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر نیز در زندان‌ها به سر می‌برند.

ایجاد مراکز مجاز  بازپروری معتادان

طاهری در ادامه سخنان خود به ایجاد مراکز مجاز بازپروری معتادان اشاره کرد و گفت: این تشکل‌های مردمی نقش اساسی را در درمان معتادان دارد.

وی بر برخورد قاطع با مراکز بدون مجوز درمان اعتیاد تأکید کرد و گفت: در حال حاضر برخورد جدی و قاطع درباره این گونه مراکز غیرمجوز در حال انجام است و با کسانی که بدون مجوز و ساختار اداری اقدام به فعال کردن مراکز بازپروری معتادان می کنند به شدت برخورد می‌شود.

این مسئول افزود: داشتن تجربه و آگاهی کامل و همچنین ارائه امکانات مناسب و استاندارد به معتادان در حال ترک یکی از مهم‌ترین وظایف این مراکز است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول