اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی آینده

مدارس کاشان به اینترنت ملی متصل می‌شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس فناوری اطلاعات مدیریت آموزش و پرروش کاشان گفت: همه مدارس این شهرستان در سال تحصیلی آینده به شبکه اینترنت ملی متصل می‌شوند.

مدارس کاشان به اینترنت ملی متصل می‌شوند

امیرحسین عرب‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با راه‌اندازی اینترانت یا اینترنت ملی در کشور، پارامترهایی مثل امنیت در برابر حمله‌های سایبری و سرعت دسترسی کاربران به سایت‌های داخلی با دامنه «ir» افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

وی افزود: حفاظت از اطلاعات محرمانه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی مثل آموزش و پرورش و رفع مشکلات ناشی از قطعی ارتباطات اینترنتی از دیگر اهداف‌ راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی در کشور است.

کارشناس فناوری اطلاعات مدیریت آموزش و پرروش کاشان تصریح کرد: با اتصال مدارس کاشان به شبکه اینترنت ملی، ارائه خدمات ارتباطی با پهنای باند دو مگابایت و ترافیک چهار گیگابایت امکان‌پذیر است.

عرب‌فرد، با اشاره به صرف هزینه 200 هزار ریالی برای هر مدرسه ابراز داشت: این مبلغ برای ارائه خدمات اینترنت ملی و میزبانی داخلی، در مقایسه با هزینه شبکه جهانی اینترنت سنگین بوده و مقرون به صرفه نیست.

وی متذکر شد: با توجه به انجام پروژه‌های تحقیقاتی در آموزش و پرورش و لزوم دسترسی به سایت‌های مختلف علمی در شبکه جهانی اینترنت، اینترنت ملی به تنهایی مشکل‌ساز بوده و باید خدمات اینترنت نیز همزمان ارائه شود.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول