اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

ارائه شکایات و دادخواست در زنجان اینترنتی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان از اینترنتی شدن ارائه دادخواست و شکایات مردمی به دادگستری در آینده نزدیک خبر داد.

ارائه شکایات و دادخواست در زنجان اینترنتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل محمدی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی دادگستری استفاده از فناوری و اطلاعات به‌روز است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت سریع امکانات و فناوری در دنیا امروزه نمی‌توان پرونده‌های ارجاعی به دادگستری را به شیوه‌های سنتی پاسخگو شد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در استفاده از اینترنتی کردن پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌ها به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است، افزود: با استفاده از تکنیک‌ها و امکانات به روز مردم می‌توانند بدون مراجعه به دادگستری در هر زمان که احساس نیاز کردند درخواست‌ها و شکایات و دعاوی خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند در این طرح با استفاده از کامپیوتر و اینترنت شخصی در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست‌های خود را به دادگستری اعلام کنند، افزود: برای اجرای بهتر و کامل‌تر این طرح در استان دفاتر ارائه خدمات قضایی و اسناد رسمی ایجاد می‌شود.

گل‌محمدی با بیان اینکه اقدامات اولیه اجرای طرح در استان آماده است، اذعان کرد: امکانات و مقدمات اولیه اجرای طرح در استان طبق دستورالعمل قوه قضائیه آماده شده و با اعلام دستور طرح عملیاتی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره عملکرد شوراهای حل اختلاف در استان زنجان گفت: برخی از دعاوی و اختلافات اجتناب ناپذیر است و باید با حکم و مجازات کردن در قوه قضائیه حل شود ولی می‌توان برخی دیگر از پرونده‌ها را با صلح و سازش طرفین دعاوی مختومه کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف استان زنجان از لحاظ عملکرد جزو یکی از سه استان برتر کشور است، افزود: 135 هزار و 767 پرونده به دادگستری استان رسیده است که تا کنون 133 هزار و 980 پرونده رسیدگی و مختومه شده است که از این تعداد 65 هزار و 280 پرونده توسط شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی در ادامه دادگستری را جدا از دولت، حاکمیت و نظام ندانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی اجزای مختلفی دارد که قوه قضاییه یکی از اجزای مهم این نظام است.

گل‌محمدی ادامه داد: خانواده بزرگ دادگستری برخود وظیفه می‌داند که با همه اقشار و افراد به ویژه قوه مجریه و مسئولان امنیتی که با حقوق آحاد مردم در ارتباط هستند تعامل و همکاری داشته باشد.

وی یادآور شد: هر قدر ارتباط دادگستری و قوه قضاییه با افراد و اقشار و نهادهای مختلف خصوصی، دولتی، نهادهای مردم خوب باشد مردم در رفاه، آرامش و امنیت بیشتر خواهند بود و برعکس اگر این ارتباط خوب نباشد ضرر آن به جامعه برمی‌گردد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان پیشگیری از وقوع جرائم را از رویکردهای مهم دادگستری خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد جرائم و تنوع آن در دنیا درحال افزایش است، می‌توانیم با همکاری و تعامل با نهادهای مختلف به امر پیشگیری بپردازیم.

وی از تعامل و اجرای برنامه‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مدارس خبر داد و گفت: سعی داریم با ایجاد تعامل و با استفاده از امکانات در دانشگاه‌ها، مدارس، نهادهای عمومی، دولتی و غیر دولتی، روحانیون و تبلیغات اسلامی در امر آموزش و پیشگیری گام‌های بزرگی برداریم.

گل‌محمدی افزود: در این راستا همه نهادها و دستگاه‌ها مسئول هستند و همه باید در راستای کاهش جرائم در جامعه تلاش کنیم و همکاری داشته باشیم.

وی حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری قانونمند و داخلی را از رویکردهای دیگر دستگاه قضایی خواند و اعلام کرد: با توجه به اینکه سال ‌جاری از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از سرمایه‌گذاری و کار ایرانی نامگذاری شده است، یکی از رویکردها و برنامه‌های دستگاه قضایی حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری ملی و کار آفرینی داخلی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: قوه قضائیه در این راستا به هیچ وجه در مقابل سرمایه گذاری مشروع و قانونمند سختگیری نمی‌کند، بلکه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال که موجب رفاه و کاهش جرائم در جامعه می‌شود حمایت و همکاری‌های لازم و قانونی را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید و سرمایه‌گذاری داخلی در استان زنجان، جلسه‌ای با رابطین ایجاد اشتغال و سرمایه گذاران برگزار و مسائل بررسی شد که برخی از این مسائل و موانع برطرف و برخی دیگر در حال پیگیری است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول