اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

فضای مجازی ‌تهدیدی برای ایران شده است/ پدافندی موضع نگیریم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: فضای مجازی تهدیدی برای ایران شده ‌‌که معمولاً در این فضا‌ جوانان، نوجوانان و دختران بیشترین آسیب را می‌بینند.

فضای مجازی ‌تهدیدی برای ایران شده است/ پدافندی موضع نگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، موسوی چلک صبح امروز مراسم اختتامیه دومین همایش تجلیل از مددکاران و خیران گناباد که با حضور مسئولان کشوری و محلی و مددکاران و خیران گناباد در سالن علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه مددکاری اجتماعی ایران، شهرستان گناباد یک شهر شناخته شده است و در تاریخ مددکاری اجتماعی ایران گناباد جایگاه ویژه‌ای دارد.

موسوی چلک تصریح کرد: امور اجتماعی امروز به دلایل متعدد در کشور جایگاهی که باید ندارد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: 71 درصد از جمعیت کشور براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 شهرنشین شده‌اند و اکنون با وضعیت جامعه کاملاً شهرنشین مواجه هستیم.

موسوی چلک افزود: از طرف دیگر جامعه‌ امروز با آماج اطلاعات مختلف به دلیل پیشرفت تکنولوژی مواجه است.

وی بیان داشت: طبیعتاً عوارض جنگ‌نرم، سازمان‌های اجتماعی و خانواده‌ها را درگیر خواهد کرد و این در حالی است که هنوز خانواده ایرانی خانواده منسجمی است ولی لرزه‌هایی بر تن این خانواده افتاده است.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها در جامعه گفت: ما امروز به شدت تحت تاثیر رسانه‌ها قرار گرفته‌ایم و اکنون تمام رسانه‌ها تبدیل به یک نهاد در کنار 5 نهاد دیگر اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: سیاست‌های رسانه‌ای می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و به همین دلیل متخصصان حوزه‌‌های اجتماعی باید در تدوین سیاست‌های رسانه‌‌ای حضور موثر داشته باشند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: فضای مجازی فرصتی است که اگر به درستی استفاده نشود تبدیل به تهدید می‌شود و این در حالی است که معمولاً در فضای مجازی جوانان و نوجوانان و دختران بیشترین آسیب را می‌بینند.

موسوی چلک افزود: اگر تدبیر درستی در این زمینه اندیشیده نشود در آینده نخواهیم توانست جلو آسیب‌های آن را بگیریم و در مقابل این آسیب‌ها نیز نباید پدافندی عمل کرد، باید هویت فرهنگی را تقویت کرد.

وی گفت: اگر می خواهیم فضای سایبری را مدیریت کنیم باید به سمت توانمندی‌های فرهنگی و مدیریت درست فرهنگی برویم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول