اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران زنجان خبر داد

توزیع کتاب "ایمنی و نجات در برابر حوادث" در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: کتاب ایمنی و نجات در برابر حوادث در زمینه آمادگی افراد و دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان توزیع شده است.

توزیع کتاب "ایمنی و نجات در برابر حوادث" در زنجان

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی، گستردگی و تنوع آب و هوا همواره دستخوش بسیاری از حوادث و سوانح طبیعی است.

وی با بیان اینکه از 31 نوع حادثه غیرمترقبه در کشور و 18 مورد در استان زنجان رخ می‌دهد، افزود: بیشترین خسارات حوادث غیرمترقبه استان ناشی از وقوع زلزله، سیل، طغیان رودخانه‌ها و صاعقه است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به برگزاری مانورهای مختلف برای آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه افزود: در سال جاری نیز این مانورها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مانور رانش زمین و شکستن سد و جاری‌شدن سیل در شهرستان زنجان برگزار شده است، افزود: این مانور در شرایط طبیعی برگزار و راه‌های مقابله با گسترش آن آزمایش شد.

کرامتی با اشاره به برگزاری مانور امداد جاده‌ای حمل مواد خطرناک تصریح کرد: این مانور در شهرستان ابهر برگزار شد.

وی مانور سیل را از دیگر مانورهای اجرا شده در استان زنجان دانست و گفت: این مانور به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان ماهنشان در این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان مانور اطفای حریق را از دیگر مانورهای برگزار شده برشمرد و افزود: به دلیل مستعدبودن شهرستان طارم به بروز حریق، این مانور در طارم برگزار و آمادگی نیروها برای مقابله با حریق در معرض نمایش قرار گرفت.

وی از برگزاری مانور مسدودشدن راه و بازگشایی معابر در شهرستان ایجرود خبر داد و افزود: در سال جاری در هفت شهرستان استان زنجان مانورهای مختلفی برگزار شده است.

کرامتی با اشاره به برگزاری دوره آموزش پدافند غیرعامل در زنجان یادآور شد: این دوره آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی زنجان و دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در استان انجام می‌شود، افزود: با برگزاری مانورهای مختلف میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این حوادث افزایش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان برضرورت افزایش آگاهی مردم در زمینه حوادث غیرمترقبه تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم در زمینه حوادث صورت می‌گیرد.

وی چاپ کتاب و برگزاری مانورها را از راه‌های اطلاع‌رسانی در زمینه حوادث غیرمترقبه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: همه افراد جامعه باید آموزش‌های لازم برای مواجه با حوادث غیرمترقبه را کسب کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول