اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

اختصاص 70 میلیارد تومان برای حوادث غیر مترقبه زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان از اختصاص 70 میلیارد تومان از محل ماده 12 مدیریت بحران کشور به استان زنجان خبر داد.

اختصاص 70 میلیارد تومان برای حوادث غیر مترقبه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی دوشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد:این بودجه از محل ماده 12 مدیریت بحران کشور طبق مصوبه هئیت وزیران برای نخستین بار به استان زنجان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان زنجان 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای است، افزود: 64 میلیارد تومان این اعتبار نیز به صورت اعتبارات تملک دارایی محسوب می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: با توجه به برنامه‌ها و رویکرد کلان دولت در سال جاری، توزیع اعتبارات به صورت پروژه‌های دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی حجم خسارت وارده به مزارع و اراضی کشاورزی استان زنجان را 350 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این خسارت در اثر بارندگی، تگرگ، طوفان و حوادث مختلف جوی به وجود آمده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از ریز گردها از کشورهای عراق و عربستان وارد ایران می‌شود، افزود: استان‌های مرزی از جمله استان زنجان در مسیر این ریز گردها قرار دارند.

وی از ابلاغ احکام کار گروه‌های 14 گانه مدیریت بحران استان زنجان خبر داد و افزود: اقدامات لازم از سوی این کار گروه‌ها انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت مقابله جدی با ریز گردها تاکید کرد و افزود: افزایش فضای سبز از راهکارهای عملی مبارزه با ریز‌گردها محسوب می‌شود.

حبیب ملایی یگانه با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه افزایش فضای سبز پیش‌بینی شده است، یادآور شد: در سال جاری 20 هکتار به مجموع فضای سبز استان اضافه می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای افزایش فضای سبز استان زنجان را 40 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ضروری است منابع لازم برای توسعه فضای سبز استان زنجان در نظر گرفته شود.

سرپرست شهرداری زنجان خرید ماشین‌آلات مورد نیاز را از ضروریات عنوان کرد و تصریح کرد: این ماشین‌آلات در مواقع بحران مورد استفاده استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول