اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس به دنبال حفظ ایمنی راکبان است

تحلیل دلایل بروز حوادث موتورسیلکت توسط فرمانده پلیس راه هرمزگان

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پلیس راه انتظامی هرمزگان ضمن تشریح دلایل بروز حوادث مرگ‌بار در تصادفات موتورسیکلت‌ها گفت: این ذهینت که "پلیس با رفت و آمد این وسیله از اساس مخالفت می‌کند"، تصوری اشتباه است.

تحلیل دلایل بروز حوادث موتورسیلکت توسط فرمانده پلیس راه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ علی مجید‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست "تحلیل دلایل بروز تلفات سوانح موتورسیکلت"، در جدیدترین خبر حوادث ترافیکی از کشته و مجروح شدن سه راکب موتورسیکلت در محدوده "تل گردو" از توابع دهستان سیاهو طی برخورد دو دستگاه موتور سیکلت خبر داد.

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، اظهار داشت: خطر سوانح و حوادث رانندگی مرتبط با موتورسواران نشان می‌دهد در سال‏های اخیر، با افزایش بی‏رویه موتورسیکلت در کشور، استفاده از آن جهت رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری افزایش چشم‌گیری یافته است.

این فرمانده انتظامی تصریح کرد: ماهیت غیر ایمن این وسیله نقلیه و استفاده روزافزون از آن توسط جوانان با افزایش بروز سوانح ترافیکی مرتبط با موتورسواران همراه بوده است که مطالعات نشان می‌دهد وقوع سوانح ترافیکی موتورسواران در رانندگان جوان، رانندگان بدون گواهینامه موتورسیکلت و با سابقه جریمه توسط پلیس، بیشتر است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین رانندگی در شب با وسلیه فاقد حداقل تجهیزات فنی نظیر چراغ خطر و حتی روشنایی جلو، رانندگی بدون کلاه ایمنی، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، رانندگی با ظرفیت نامتعارف (سه نفر) و از همه مهم‌تر رانندگی در بزرگراه‌ها در جهت خلاف با این وسلیه نقلیه در محورهای برون شهری بیشتر مشاهده می‌شود که متاسفانه غالب سوانح و تلفات نیز در این راستا اتفاق می‌افتد.

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج حاصله، راهکارهای کاهش سوانح در دو بخش ارتقای سطح دانش عمومی و به ویژه موتورسواران در زمینه رفتارهای صحیح رانندگی از طریق آموزش‌های همگانی خصوصاً در مساجد روستایی و هم‌چنین اجرای جدی و مستمر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به جد مورد توجه بوده است که به منظور فرهنگ‌سازی بیشتر با اهدای کلاه ایمنی رایگان و سایر بروشورهای آموزشی از سوی این قرارگاه همراه است.

مجیدزاده تاکید کرد: هشدارهای پلیس جز از سر دلسوزی و دغدغه سلامت راکبان موتورسیکلت چیز دیگری نیست، بنابراین نباید برخی چنین تلقی کنند که پلیس ذاتاً با تردد این وسلیه و استفاده از آن مخالف است.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه به دلیل فقدان حفاظ، ماهیت این وسلیه به گونه‌ای است که با کم‌ترین برخورد چنان حوادث دلخراشی را رقم می‌زند که موجب تاسف و تاثر عمیق می‌گردد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول