اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی کار، وزارت کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تدوین 7 آئین‌نامه جدید پیشگری از حوادث کار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی کار، وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای پیشگیری و کاهش حوادث در محیط‌های کاری به ویژه کارخانجات، 54 آیین‌نامه تدوین شده که هفت آیین‌نامه آن جدید است.

تدوین 7 آئین‌نامه جدید پیشگری از حوادث کار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد اصابتی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش نقش تعامل کمیته‌های حفاظت فنی با بازرسان کار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس آخرین آمار حوادث ناشی از کار در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته 25 درصد نیروی شاغل در معرض خطر هستند و در کشورهای عقب‌افتاده و فقیر این رقم به 75 درصد افزایش یافته است.

اصابتی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته در حادثه استخراج ذغال سنگ به ازای هر 100 میلیون تن تولید این محصول 18 نفر در اثر حادثه کاری فوت کرده‌اند که این میزان در کشوری مانند چین به 89 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حضور و مراقبت بازرسان کار در واحدهای صنعتی و تولیدی کاهش میزان مرگ و میر ناشی از حوادث را در برداشته است، گفت: بر اساس آمار ارائه شده در کشور بیشترین حادثه ناشی از مرگ و میر در محیط‌های کاری که زیر نظر جمعیت 8 میلیون و 500 هزار نفری بیمه تامین اجتماعی هستند، در سال جاری 19 هزار حادثه روی داده است.

مدیرکل بازرسی وزارت کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: کارفرمایان برای جلوگیری از حوادث باید مسائل آموزشی را مورد توجه قرار دهند چراکه هر واحد اگر یک ریال صرف آموزش کند، به 4.48 ریال برگشت منافع و سود دست می‌یابد.

اصابتی اظهار داشت: صرف یک ریال سرمایه‌گذاری در بخش ایمنی حدود 2.2 ریال و برای هر فرد 3.3 ریال درآمد در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش سطح آگاهی و دانش کارفرمایان و کارگران در زمینه پیشگیری از بروز حوادث می‌توان سلامتی و بهداشت روانی را در جامعه تعمیم و گسترش داد.

مدیرکل بازرسی وزارت کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بررسی مشکل و موانع آیین‌نامه کمیته حفاظت فنی بازرسی اداری و توجه به نقش مدیریت و نیروی کار در حفظ سلامتی از دیگر موارد مطرح شده در این همایش است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول