اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:

قصرشیرین نگین درخشانی بر تارک فعالیت‌های شیلاتی ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: قصر‌شیرین مراحل موفقیت‌آمیز تکثیر و پرورش میگوی بزرگ آب شیرین را پشت‌سر گذاشته است.

قصرشیرین نگین درخشانی بر تارک فعالیت‌های شیلاتی ایران است

کیومرث شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه‌، اظهار کرد: میگوی بزرگ آب شیرین در مزارع پرورش ماهیان گرمابی شهرستان قصر‌شیرین مراحل موفقیت‌آمیز تکثیر و پرورش را پشت سر گذاشته است.

 شهبازی شهرستان قصرشیرین تنها مرکز فعال ایران‌ دانست که مانند نگینی درخشان بر تارک فعالیت‌های شیلاتی کشور می‌درخشد.

*گیلانغرب و سرپل‌ذهاب قطب پرورش ماهیان خاویاری

شهبازی تصریح کرد: وی افزود: پرورش ماهیان خاویاری از دیگر ماهیان پرورشی است که در شهرستان‌های گرمسیری استان تولید می‌شود و شرایط کمی و کیفی آب در این مناطق‌، برای تولید این ماهیان در ایران و حتی کشورهای آسیایی بی‌نظیر است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب را قطب پرورش ماهیان خاویاری دانست.

وی با بیان اینکه خرچنگ‌دراز از دیگر آبزیان ارزشمندی است که با ارزش صادراتی بالا، رشدی مناسبی را در محیط‌های آبی ساکن داشته است، خاطرنشان کرد: در آینده خرچنگ دراز نیز جزو آبزیان صادراتی در استان خواهد بود.

شهبازی ادامه داد: ماهی سونگ و شیربت نیز از آبزیان بومی استان است که بسیاری از افراد به‌صورت تفریحی و اقتصادی از آن استفاده می‌کنند.

*کرمانشاه استانی مستعد در آبزی‌پروری در کشور

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های مستعد آبزی‌پروری در کشور است که توان تولید آبزیان مختلف را در خود دارد.

وی اظهار کرد: استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی و بهره‌برداری از آنها و استفاده از روش‌های نوین آبزی‌پروری نه تنها توان دستیابی به صادرات را در استان بالا می‌برد بلکه شیلات را به‌عنوان یک زیر بخش پویا در امر تولید محصولات پاک و ارگانیک در بین سایر اقلام تولیدی بخش کشاورزی مطرح ساخته است.

*هدف از آبزی‌پروری ایجاد اشتغال پایدار است

شهبازی افزایش تولید آبزیان پرورشی‌، توسعه فعالیت‌ها، افزایش تولید در مزارع، ایجاد تنوع در روش‌های پرورش و گونه‌های آبزیان پرورشی‌، ترویج مصرف آبزیان و...را از اهداف و برنامه‌های توسعه آبزی‌پروری در استان برشمرد و گفت: با حمایت مسئولان استان در تلاشیم با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌، بخش آبزی‌پروری را در راستای ایجاد اشتغال پایدار  فعال‌تر و گسترده‌تر کنیم.

 انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول