اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال:

جشنواره ماهیگیری ظرفیت ممتاز گردشگری در جنوب اردبیل است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال گفت: جشنواره ماهیگیری ظرفیت ممتاز و بی‌نظیر گردشگری در جنوب استان اردبیل است.

جشنواره ماهیگیری ظرفیت ممتاز گردشگری در جنوب اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فرهودی عصر امروز در مراسم انتخاب برترین‌ها در جشنواره ماهیگیری فینارود خلخال اظهار داشت: تداوم برگزاری این جشنواره‌ها در سال‌های اخیر سبب شده است تا علاقمندان بی‌شماری در این برنامه‌ها حضور یافته و اوقات فراغت خود را به تفریحات سالم و گذران مناسب ایام سپری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در کنار دستگاه‌های فرهنگی، هنری و علمی سعی کرده است در ایام تابستان برنامه‌های متنوعی را با هدف آشنایی بیشتر مردم، گردشگران و مسافران با مسایل زیست‌محیطی تدارک ببیند تا از این طریق فرهنگ مناسب زیست‌محیطی نیز به شایستگی در جامعه نهادینه شود.

فرهودی یکی از این برنامه‌ها را برگزاری جشنواره‌های فصلی ماهیگیری با قلاب اعلام کرد و افزود: در برنامه امسال 360 ماهیگیر در قالب 36 گروه 10 نفره از مناطق مختلف کشور در کنار خانواده‌های خود در منطقه نمونه گردشگری پارک آبخیز فینارود به رقابت پرداخته و از طبیعت زیبای این منطقه نیز استفاده کردند.

این مسئول هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را ترویج فرهنگ آشتی با طبیعت در بین مردم و استفاده از روش‌های صحیح ماهیگیری اعلام کرد و ادامه داد: باید با شیوه‌های درست همه سعی کنیم تا از بروز راه‌های غلط در ماهیگیری نظیر استفاده از تور، برق یا سایر روش‌های غیرمتعارف جلوگیری کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خود حامی برگزاری چنین جشنواره‌های پرشور و نشاطی هستیم تا روش‌های نامناسب ماهیگیری برچیده شده و یک روند اصلاحی و مناسب همراه با بهره‌گیری از مواهب خدادادی را در جشنواره‌های ماهیگیری شاهد باشیم.

به گزارش فارس، رئیس اداره محیط زیست خلخال انتقاد تعدادی از ماهیگیران را در نامناسب بودن مسیر دریاچه فینارود یادآور شد و اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های این منطقه گردشگری را در حد امکان مهیا کنیم.

فرهودی به ظرفیت خوب دریاچه فینارود اشاره کرد و بیان داشت: این دریاچه با 250 هزار متر مکعب آب و دارا بودن 25 بند آبخیزداری یکی از مناطق زیبا و نمونه گردشگری خلخال است که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و علاقمند به طبیعت است.

در پایان جشنواره بهاره ماهیگیری با قلاب در فینارود خلخال از برگزیدگان بزرگ‌ترین، سنگین‌ترین و بیشترین ماهیگیر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

همچنین در پایان این برنامه به 60 نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره به قید قرعه جوایز و هدایایی اهدا شد.

نهمین جشنواره ماهیگیری با تک قلاب با حضور علاقمندانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، تهران، البرز، اردبیل، گیلان، مازندران و زنجان برگزار شد.

به گزارش فارس، در شهرستان نیر هم جشنواره خانوادگی ماهیگیری با قلاب به همت هیئت ورزش‌های همگانی استان در سد یامچی برگزار شد که بیش از 100 خانواده ورزشکار و 50 ماهیگیر علاقمند در این جشنواره حضور یافته بودند که در پایان به منتخبان این جشنواره نیز هدایایی تعلق گرفت.

به گفته دبیر هیئت‌های ورزش‌های همگانی استان اردبیل این جشنواره با هدف توسعه ورزش‌های همگانی در بین خانواده‌ها، حفظ محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف آب و گسترش ورزش ماهیگیری برگزار شد که از همه دستگاه‌های متولی برگزاری این جشنواره قدردانی می‌کنیم.

اکبر ستوده افزود: استقبال خانواده‌ها و علاقمندان به ماهیگیری و ورزش‌های همگانی در این جشنواره بی‌نظیر بود که باید از این ظرفیت در توسعه و تعمیق رشته‌های مختلف ورزشی استفاده کرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول