اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

پرورش ماهی در کویر بافق حاصل خلاقیت مردم منطقه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: پرورش ماهی و توسعه کشاورزی در منطقه کویری بافق با وجود خاک شور، حاصل خلاقیت و سختکوشی مردم این منطقه است.

پرورش ماهی در کویر بافق حاصل خلاقیت مردم منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی صبح امروز در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی بافق به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: جهاد کشاورزی باید همگام با شعار امسال با محوریت تولید ملی و توسعه زیربخش‌ها فعالیت کند.

وی افزود: کشاورزی به عنوان یکی از منابع اصلی تغذیه انسان، محور محسوب می‌شود و برای رسیدن به این امر مهم به عزم ملی و وحدت بیشتری در جامعه نیاز است.

سلیمانی با اشاره به جایگاه ویژه کشاورزی در دین مبین اسلام و در بیان ائمه اطهار و امامان معصوم عنوان کرد: دین اسلام و تمامی بزرگان دین، به کشاورزی اهمیت فراوانی داده و برای آن ارزش بالایی قائل هستند.

امام جمعه بافق با معرفی هفته جهاد کشاورزی به عنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت بیان کرد: در چند دهه اخیر، کشور ایران در بخش‌های مختلف علمی، پزشکی و ‌هسته‌ای به ویژه در بخش کشاورزی گام‌های بلندی برداشته که نتیجه فکر و تلاش فرزندان و کارشناسان این کشور است.

سلیمانی با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی اظهار داشت: در جامعه امروزی به دلیل تقاضای بالای مردم و عرضه پائین محصولات کشاورزی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با کمبود محصولات کشاورزی باید همگام با شعار امسال، جهاد کشاورزی با محوریت تولیدملی و توسعه زیربخش‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: کشاورزی در مناطق کویری به ویژه شهرستان بافق با وجود شرایط آب و هوای گرم و خشک همراه با شوری آب و خاک، حاصل خلاقیت و ابتکار کشاورزان سختکوش این منطقه است که با نخلستان‌های سربه فلک کشیده و باغات پسته خود کمربند سبزی را ایجاد کردند که شهربافق را مانند نگینی در برگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بافق نیز در این دیدار اظهار داشت: توسعه و توجه به بخش کشاورزی از زمینه‌های حمایت از تولیدملی است و برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در این بخش، باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

حمید عسکری با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های جهاد کشاورزی بافق در یک سال اخیر افزود: اجرای بیش از هفت کیلومتر احداث کانال بتنی از اعتبارات استانی، ملی و خشکسالی و لوله‌گذاری بیش از 28 کیلومتر همچنین اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 15 هکتار از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بافق گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و پوشش انهار و لوله‌گذاری، اصلاح الگوی کشت و کشت گیاهان کم‌آب‌خواه، شناسنامه‌دار کردن بهره‌برداران کشاورزی و دامی، افزایش ضریب مکانیزاسیون، افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه طرح‌های آبزی‌پروری از جمله برنامه‌های سال 91 است.

عسکری یادآور شد: شهرستان بافق دارای 4 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی است که از این میزان اراضی، 3 هزار هکتار بارور و هزار و 500 هکتار نهال عمده محصولات خرما، پسته، زردآلو، بادام و ... است.

وی تصریح کرد: سطح زیرکشت محصولات زراعی در سال گذشته هزار و 800 هکتار بوده که عمده محصولات آن گندم، جو، یونجه و روناس است.

مدیر جهاد کشاورزی بافق بااشاره به فعالیت‌های ادارات تابعه این مدیریت گفت: توزیع 12 هزار اصله پاجوش خرمای کبکاب بین کشاورزان، احیاء و مرمت قنوات، مبارزه با آفات و بیماری‌های باغی، توزیع 136 تن جو یارانه‌ای خشکسالی بین دامداران، رهاسازی بیش از 4 هزار ماهی خاویاری در سایت پرورش ماهی و مزارع، رهاسازی 36 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی (تیلاپیا )، توزیع بیش از 900 تن انواع کود شیمیایی و سموم، توزیع 582 هزار کیلوگرم خوراک دام، نهال کاری توأم با آبیاری 64 هکتار، تسطیح راه دسترسی 100 کیلومتر، تهیه طرح مرتعداری 16720 هکتار، ایجاد کمربند حفاظتی در شهرستان بافق بیش از 1200 مترمکعب از جمله شاخص‌های این حوزه در سال گذشته است.

از 21 تا 27 خردادماه هفته جهاد کشاورزی تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول