اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن عنوان کرد

تولید سالانه بیش از 25 تن ماهی در بردسکن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در 25 مزرعه پرورش ماهی بردسکن با رهاسازی 170 هزار قطعه بچه ماهی سالانه بیش از 25 تن گوشت تولید می‌شود.

تولید سالانه بیش از 25 تن ماهی در بردسکن

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: خشک‌سالی برای بخش کشاورزی در منطقه بردسکن که بیش از 80 درصد مردم آن کشاورز و یا دامدار هستند، یک تهدید و سبب کاهش عملکرد و افزایش آفت‌ها شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: از 153 رشته قنات در منطقه ییلاقی بردسکن 8 رشته آن خشک شده است.

وی ساخت 40 آبشخور دامی، مرمت و لایروبی 36 رشته قنات و لوله‌گذاری 80 کیلومتر کانال انتقال آب را از دیگر اقدامات انجام شده این مدیریت عنوان کرد و گفت: با توجه به این فعالیت‌ها سالیانه شاهد افت یک متری منابع آبی در دشت‌های شهرستان هستیم.

حاجی‌نژاد اظهار داشت: کشاورزان ما به سمت اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار حرکت کنند تا در آینده با مشکل کم‌آبی و یا بی‌آبی مواجه نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن به اجرای طرح اصلاح نژاد در 12 روستای این شهرستان و استقبال دامداران اشاره کرد و گفت: در سال جاری درصدد هستیم که این طرح را در تمام روستاهای شهرستان اجرا کنیم.

وی توزیع هزار و 200 تن کنسانتره و 720 تن سبوس یارانه‌دار را در راستای حمایت از دامداران منطقه برشمرد و عنوان کرد: خوش‌بختانه شهرستان بردسکن در جذب اعتبارات قانون هدفمندی یارانه‌ها مقام اول را در استان کسب کرده است.  

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن ساخت 25 مزرعه پرورش ماهی با رهاسازی 170 هزار قطعه بچه ماهی را در این شهرستان به ‌عنوان یک اقدام اقتصادی نام برد و اظهار داشت: این تعداد مزرعه پرورش ماهی سالانه بیش از 25 تن گوشت تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول