اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

جامعه باید مهارت پیشگیری از اعتیاد را یاد بگیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تک‌تک افراد جامعه باید مهارت پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر را یاد بگیرد.

جامعه باید مهارت پیشگیری از اعتیاد را یاد بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در همایش بهبود یافتگان مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: آموزش در محیط کاری، فضاهای آموزشی حتی سربازخانه‌ها باید در حوزه پیشگیری و مقابله و ترک اعتیاد در دستور کار قرار گیرد چرا که اگر خانواده‌های ما ابزارهای آموزشی و مهارت‌آموزی را فرا نگیرند، محال امر است که در حوزه ترک اعتیاد و غلبه بر این مشکل موفق عمل کنند.

وی حضور در کلاس‌های آموزشی، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و حتی آسیب‌های نو پدید را یادآور شد و تصریح کرد:‌ امروز اعتیاد به موبایل، اس‌ام‌اس بازی، اینترنت و... بسیار آزاردهنده است و در یک وضعیت فاجعه بار در این زمینه نیز باید مراقبت‌ها و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

احمدیان از تمام دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های پیشگیری از اعتیاد خواست در یک بسیج همگانی موضوع اعتیاد به ابزارهای مختلف را مهم تلقی کرده و به صورت همگانی در برطرف شدن ریشه‌های اعتیاد شایسته و درست عمل کنند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: نقشه راه در این زمینه مشخص است و همه باید سعی کنند تا به سمتی حرکت کنیم که جامعه عاری از هرگونه اعتیاد در بخش‌ها و گروه‌های مختلف را شاهد و ناظر باشیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که آحاد جامعه در این موضوع درگیر نشوند و باورپذیری خودمان را نیز تقویت نکنیم به یقین کاری از پیش نمی‌بریم و موفقیت‌ها نیز زودگذر می‌باشد.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اولین عنصر تأثیرگذار در کاهش آسیب اعتیاد را خانواده‌ها و ایجاد فضای آرام و کم تنش در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: ما با افزایش احتمال فرزندان و همچنین تقویت شبکه‌های اجتماعی و مدنی و مراقبت بیشتر از مجموعه‌های فعال در جامعه نظیر محیط‌های تفریحی و توریستی می‌توانیم در بسیج همگانی به مقابله با طاعون قرن بپردازیم.

احمدیان در ادامه بیان کرد: جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه خطر و آسیب و ناهنجاری و جامعه پویا، با نشاط و با خروجی مطلوب است که همه تلاش کنیم در برقراری چنین جامعه‌ای به وظیفه و تکلیف خود درست و شفاف و روشن عمل کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول