اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

تشکیل 70 تیم پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در زمینه تدوین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد استان اردبیل 70 تیم پیشگیری از اعتیاد و آموزش تشکیل شده است.

تشکیل 70 تیم پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، رویا احمدیان در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کوثر اظهار داشت: اعضای کمیته پیشگیری که شامل 21 دستگاه دولتی هستند نسبت به ایجاد برش استانی از سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد کشور اقدام کرده‌اند.

وی گفت: هم اکنون سهمی که در توزیع اعتبارات برای هر یک از اعضا در نظر گرفته شده در سه دوره زمانی (یک ساله، سه ساله و پنج ساله) فعالیت‌ها و کارهای پیشگیرانه به عنوان شاخص‌ها و نیز هزینه‌ها، زمان و مکان اجرای شاخص تعیین شده است.

این مسئول افزود: اردبیل از استان‌های پیشرو در تدوین نقشه راه است که اجرای موفق آن کمک زیادی به پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد کرد.

احمدیان بیان داشت: با تدوین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد استان اردبیل به برنامه محوری رسیده و با تعیین فرصت‌ها و تهدیدها، با شاخص‌سازی مناسب و با نرخ‌گذاری آن ضمن ایجاد خلوص و شفافیت در فعالیت‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد، امکان ارزیابی و پایش فعالیت‌ها نیز فراهم شد.

وی یادآور شد: این نقشه راه با توزیع فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان‌ها و حتی در روستاهای استان از تمرکز برنامه‌ریزی و هزینه‌کرد اعتبارات در مرکز استان جلوگیری کرده و ضمن محرومیت‌زدایی موجب مشارکت بیشتر و همگانی مردم خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه پیشگیری از اعتیاد را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: هم ‌اکنون در مراکز ترک اعتیاد با بهره‌گیری از شیوه‌های جایگزین سعی می‌کنیم زمینه ترک و جلوگیری از روی آوردن دوباره را به اعتیاد فراهم کنیم.

احمدیان بیان کرد: با گرایش به عقد قرارداد با انجمن‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد شهرستان‌ها و سایر سمن‌ها در اجرای برنامه پیشگیری اولیه از اعتیاد شاهد غیردولتی شدن فعالیت‌ها و اجرای تخصصی پروژه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد و نیز نهادینه شدن آن در جامعه خواهیم بود.

فرماندار کوثر نیز در این همایش با اشاره به آمارهای گوناگون در گسترش انواع مواد مخدر در جوامع بشری‌، ابراز داشت:‌ اعتیاد به این مواد خانمان برانداز در کشورهای کمتر توسعه‌‌یافته شیوع بیشتری پیدا کرده و این گسترش در میان قشر تحصیل کرده بیشتر احساس می‌شود.

سیدسعدالله رئیس‌ساداتی افزود: در برخورد با معتادان‌ باید به دو دیدگاه دستیابی به راهکارهای مناسب برای ترک اعتیاد کامل و تلاش برای کاهش آسیب‌های جانبی اعتیاد توجه شود که این امر مسئولیت دولت و دانشگاه‌ها را بسیار خطیر‌تر می‌کند.

وی اظهار داشت: امروزه مواد مخدر به دلیل سود دهی بالایی که برای سوداگران آن به دنبال دارد به اشکال و گونه‌های مختلفی در دنیا گسترش یافته و در هر زمان پدیده‌ای جدید از آن به بازار مصرف عرضه می‌شود و با نام‌های فریبنده جوامع بشری را دچار آسیب و معضلات عدیده می‌کند.

فرماندار کوثر بیان داشت: شکل فعلی مواد مخدر بسیار خطرناک‌تر از شکل سنتی آن است و وابستگی‌های روحی و روانی مواد مخدر جدید بسیار بیشتر از مواد سنتی آن است.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول