اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

3000 دانش‌آموز گچسارانی آموزش پیشگیری از اعتیاد دیدند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: 3 هزار دانش‌آموز گچسارانی در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

3000 دانش‌آموز گچسارانی آموزش پیشگیری از اعتیاد دیدند

یدالله مرادی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دانش‌آموزان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و با توجه به این که برای رفتن به مدرسه چند ساعت را خارج از منزل به سر می‌برند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

وی با اشاره به لزوم توجه و نظارت جدی بر رفت و آمد دانش‌آموزان بیان داشت: کنترل و نظارت والدین و مسئولان مدارس بر دانش‌آموزان نباید کمتر شود.

* پرورش دانش‌آموزان مقدم بر آموزش آنان است

مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: عدم توجه و نظارت والدین زنگ خطری برای گرفتار شدن دانش‌آموزان به انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است.

مرادی ارائه آموزش مهارت‌های زندگی را از مؤثرترین راه‌های پیشگیری از اعتیاد در میان دانش‌آموزان دانست.

وی ابراز داشت: معلمان نقش مهم و مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارند و باید در این زمینه آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان القا کنند.

مرادی نقش آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد اصلی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد نقشی محوری عنوان کرد و نقش پرورش مطلوب دانش‌آموزان را بر نقش آموزش آنان مقدم دانست.

وی با اشاره به نقش حساس خانواده‌ها در شکل‌گیری شخصیت اخلاقی و رفتاری فرزندان، از خانواده‌ها خواست تا دقت و نظارت بیشتری بر روابط اجتماعی فرزندان خود داشته باشند.

مرادی نظارت خانواده‌ها و اقدامات فرهنگی مسئولان در زمینه پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به اعتیاد را سبب کم شدن معضلات اخلاقی در جامعه عنوان کرد.

وی گفت: آموزش باعث استحکام پایه‌های شخصیتی، روانی و اجتماعی نوجوانان و جوانان می‌شود.

* آموزش پیشگیری از اعتیاد در 33 مدرسه در گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف پیشگیری از اعتیاد برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ابراز داشت: طرح اجتماع‌محور ویژه مقطع ابتدایی در 10 مدرسه گچساران برگزار شد.

مرادی افزود: طرح آموزش مهارت‌های زندگی نیز در 15 مدرسه مقطع راهنمایی ویژه دانش‌آموزان این مقطع برگزار و آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی بیان داشت: برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز طرح مروجان سلامت در هشت مدرسه اجرا شد و دانش‌آموزان با خطرات فردی و اجتماعی اعتیاد آشنا شدند.

مرادی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها با رویکرد پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط دانش‌آموزان و بیان پیامدها و آسیب‌های فردی و اجتماعی اعتیاد برای افراد ارائه شد.

وی گفت: این کلاس‌ها با محوریت آموزش و پرورش و با بهره‌گیری از توان و تجربه آموزشی مشاوران، مربیان بهداشت و درمان و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول