اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌غربی

هزار مربی پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و 80 مربی دوره‌های پیشگیری از اعتیاد را در سال 90 به منظور آموزش و آشنایی مردم با اعتیاد سپری کردند.

هزار مربی پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند

عبدلعلی دربان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در سال 90 در راستای اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد برنامه‌ریزی کرده است تا هشت درصد از جمعیت استان در چهار گروه با هدف اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مراکز آموزشی، محیط‌ کار، محیط خانواده و محلات زیرپوشش قرار بگیرند.

وی مهم‌ترین چالش ستاد مبارزه با مواد مخدر را اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: برای این امر لازم است تا افرادی با مهارت‌های لازم تربیت شوند که در این راستا یک‌هزار و 80 نفر که اغلب از کارشناسان دستگاه‌های فرهنگی، مربیان آموزش و پرورش و مشاوران دانشگاه‌ها بودند، دوره‌های آموزشی مختلف اعم از محیط‌‌های آموزشی، کار و خانواده، مهارت زندگی، سبک فرزند‌پروری و پیشگیری از اعتیاد را سپری کردند.

این کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: افراد آموزش‌دیده در راستای پیشگیری از اعتیاد 38هزار و 245 دانش‌آموز را در راستای طرح مجلس محور آموزش دادند.

دربان ادامه داد: 11هزار دانش‌آموز طرح مهارت‌های زندگی و 18هزار و 989 دانش‌آموز نیز طرح مروج دوره‌های سلامت را سپری کردند و 3‌هزار و 352 دانشجو نیز موفق به کسب دوره‌های پیشگیری و مهارت‌های زندگی شدند.

وی با بیان اینکه کارشناسان این نهاد در سطح استان 40هزار و 842 خانواده را با عوارض مواد مخدر آشنا کرده‌اند، گفت: 43هزار و 989 نفر نیز زیرپوشش آموزشی و محلات و 11هزار و 377 نفر در محیط‌های کار آموزش‌های لازم را در عرصه پیشگیری از مواد مخدر سپری کردند.

دربان در ادامه برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر را از دیگر فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا 74 همایش در سال 90 برگزار شده و 13هزار و 630 نفر در آن شرکت داشتند.

وی برگزاری همایش‌های علمی‌ برگزار شده در شهرستان‌های اشنویه و سلماس را مهم‌ترین رویداد در سال 90 در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: برپایی چنین همایش‌هایی در سطح استان گام موثری به سمت‌ و سوی برنا‌مه‌های پژوهشی است.

این کارشناس ایجاد نمایشگاه‌های مبارزه با مواد مخدر با نگاه پیشگیری را در سطح استان 34 مورد ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه با استقبال خانواده‌ها و جوانان استان روبرو شد و در سال جاری نیز نمایشگاه‌هایی با چنین رویکردی برپا می‌شود.

وی همکاری صدا و سیما را در این راستا ضروری دانست و گفت: برای پیشگیری از اعتیاد تمام نهادها و ارگان‌ها باید همکاری کنند و به ویژه صدا و سیمای استان باید بیش از پیش مردم را با بلای خانمان‌سوز اعتیاد آشنا کرده و در این زمینه تلاش کند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول