اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان خبرداد

خط‌کشی 4000 کیلومتر از محورهای کردستان / ایمن‌سازی 107 نقطه پرحادثه

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان از خط‌کشی چهار هزار و 120 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان و نصب 55 دستگاه چراغ ترافیکی در این محورها خبرداد.

خط‌کشی 4000 کیلومتر از محورهای کردستان / ایمن‌سازی 107 نقطه پرحادثه

عطاالله قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: همه تلاش مجموعه راه و ترابری افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است.

به گفته وی، به همین منظور اقداماتی اساسی از جمله اجرای خط‌کشی، نصب تابلو و علایم، نصب گارد ریل و نیوجرسی و نصب چراغ چشمک‌زن ترافیکی در تقاطع‌ها و مناطق مسکونی در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای امسال تا پایان بهمن تعداد 55 دستگاه چراغ ترافیکی LED درمحورهای استان به‌ کارگیری و مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل راه و ترابری کردستان تصریح کرد: با اجرای این اقدامات بر اساس آمار مراکز ذیصلاح از جمله پلیس راه شاهد کاهش 25 درصدی تلفات و تصادفات در سطح استان هستیم.

 

* ایمن سازی 107 نقطه پرحادثه در کردستان

مدیرکل راه و ترابری کردستان در ادامه از شناسایی و آشکارسازی 107 نقطه پرحادثه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: به استناد آمار و تحلیل آماری تصادفات در نقاط مختلف استان و به منظور پیشگیری از حوادث مشابه این اداره کل نسبت به شناسایی نقاط  پرحادثه و دارای بیشترین میزان تصادفات در سطح استان اقدام کرده است.

به گفته قادری، بر اساس بررسی‌های انجام شده 107 نقطه پرحادثه در سطح استان شناسایی و برای ایمن‌سازی آنها اقدامات اساسی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آشکارسازی از طریق تراشه‌برداری، استفاده از تابلو و علایم و خط نوشته از جمله اقدامات زودبازده و کم‌‌هزینه برای ایمن‌سازی این نقاط بوده است.

وی تصریح کرد: نصب چراغ چشمک‌زن، استفاده از گاردریل و خط‌کشی از دیگر اقدامات اداره کل راه و ترابری استان در راستای ایمن‌سازی این نقاط پرحادثه بوده است.

مدیرکل راه و ترابری کردستان اضافه کرد: انجام این اقدامات کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات را نسبت به سال‌های گذشته در پی داشته و این روند کماکان ادامه دارد.

 

*خط‌کشی 4120 کیلومتر از محورهای کردستان

قادری همچنین از خط‌کشی 4 هزار و 120 کیلومتر از محورهای کردستان از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه خبر داد و افزود: این اقدام به‌منظور افزایش دید رانندگان، جلوگیری از تصادفات و افزایش ایمنی در سطح محورهای استان انجام شده است.

به گفته وی، 3 هزار و 970 کیلومتر از این میزان خط کشی سرد و 150 کیلومتر طول نیز خط کشی گرم است.

مدیرکل راه و ترابری کردستان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون نیز 6 هزار متر طول خطوط عرض کاهنده سرعت، 4 هزار متر مربع خط نوشته حاوی پیام کاهش سرعت در تقاطع‌های مختلف انجام شده است.

قادری در پایان اضافه کرد: اجرای خط کشی از جمله اقدامات راهداری مهم و حساس است که در طول سال به‌طور مستمر و با توجه به نیاز در فواصل زمانی مختلف انجام می‌شود و تأثیر مستقیم آن بر افزایش ایمنی کاملاً مشهود است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول