اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند خبر داد

ایمن‌سازی منازل روستایی به همت بنیاد مسکن بیرجند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند از ایمن‌سازی منازل روستایی به همت اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح هادی خبر داد.

ایمن‌سازی منازل روستایی به همت بنیاد مسکن بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف در نخستین برنامه دهگردشی خود از روستای سروباد از توابع بخش خوسف بازدید کرد.

وی در جمع مردم این روستا اظهار داشت: جوانانی که متأهل بوده و از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند زمین مسکونی دریافت خواهند کرد.

فرماندار بیرجند ادامه داد: این افراد پس از ثبت‌نام در دهیاری تا پایان اردیبهشت‌ماه به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی و از امتیازات لازم برخوردار خواهند شد.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه 75 درصد شترهای بخش خوسف در این منطقه است با تاکید بر بحث پرواربندی شتر در این منطقه افزود: به متقاضیان این امر که در سایت جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند از تسهیلات تا سقف 30 میلیون تومان برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: کمبود منابع آبی و اعلام منطقه ممنوعه از سوی اداره آب منطقه‌ای از دلایل عدم حفر چاه در این منطقه است.

فرماندار بیرجند یکی از مشکلات مهم روستا را نداشتن حمام بهداشتی دانست و افزود: فرمانداری بیرجند مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار و دهیاری نیز مبلغ 500 هزار تومان اعتبار لازم را خواهند گذاشت تا این مشکل ظرف مدت دو ماه برطرف شود.

قاسم‌زاده نداف ادامه داد: وجود کانون گوهرالشریعه در این روستا فرصت جدیدی برای اشتغال زنان روستا ایجاد کرده به طوری که زنان روستایی می‌توانند با عضویت در صندوق کانون گوهرالشریعه روستا از امتیازات صندوق توسعه کشاورزی استفاده کنند.

وی یادآور شد: همچنین مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان به همت فرمانداری و اداره کل عشایر استان به صندوق فوق واریز تا از محل این اعتبار به مردم روستا وام اعطا شود.

فرماندار بیرجند از ایمن‌سازی منازل روستایی به همت اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح هادی خبر داد و گفت: راه ورودی روستا نیز تا پایان خرداد ماه سال جاری به همت اداره راه و ترابری شهرستان آسفالت خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول