اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان خبر داد

اجرای طرح ایمن‌سازی 22 مدرسه حاشیه راه‌های لرستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان از اجرای طرح ایمن‌سازی در 22 مدرسه حاشیه راه‌های این استان خبر داد.

اجرای طرح ایمن‌سازی 22 مدرسه حاشیه راه‌های لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های لرستان، نصرت‌الله حیدری گفت: در سال تحصیلی جاری 29 مدرسه با 2 هزار و 200 دانش‌آموز در قالب اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با اصول ایمنی عبور و مرور از سطح جاده‌ها آشنا شدند.

وی افزود: در چارچوب اجرای این طرح برای دانش‌آموزان علاوه بر تهیه کتب و وسایل کمک آموزشی با همکاری نیروهای قرارگاه پلیس راه استان و شرکت مجری طرح با تدریس مباحث آموزشی در کلاس‌های درس مدارس تحت پوشش، دانش‌آموزان با خطرهای جاده‌ای و شیوه‌های صحیح عبور از محورهای اصلی و پر ترافیک آشنا شدند.

حیدری تصریح کرد: در هفت سال تحصیلی گذشته، 19 هزار و 200 دانش‌آموز در 251 مدرسه در طول محورهای مواصلاتی استان با هزینه 3 میلیارد و 299 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی تحت پوشش طرح ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: کاهش چشم‌گیر تصادفات از نوع برخورد وسایط‌نقلیه با عابرین پیاده بعد از اجرای طرح در محل مدارس بیانگر رشد دانش و تغییر رفتار دانش‌آموزان در خصوص رعایت مسائل ترافیکی و اثربخشی مطلوب اجرای طرح است.

حیدری گفت: تدریس و بازآموزی مباحث آموزشی ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان با همت اداره‌کل حمل و نقل چندین سال متوالی است، که انجام می‌شود و تأثیر بسزایی در کاهش آمار تصادفات در محورهایی که این طرح انجام گرفته داشته است.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول