اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای آستارا خبر داد

آبرسانی صد درصدی حوزه شهری و روستایی آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: صد درصد حوزه شهری و روستایی آستارا زیر پوشش آبرسانی قرار دارد.

آبرسانی صد درصدی حوزه شهری و روستایی آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کاظم لطفی عصر چهارشنبه در جمع مدیران این شهرستان با بیان اینکه رشد جمعیت شهری در مدت 20 سال در شهرها 10 برابر شده است، اظهار کرد: در روستاها نیز رشد جمعیت تقریباً دو برابر شده که در نتیجه برنامه‌ریزی شهری از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مسئول کل جمعیت شهری و روستایی زیر پوشش امور آبفای آستارا تا پایان سال 90 را 80 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 65 هزار نفر جمعیت شهری و 15 هزار نفر نیز جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آستارا تنها منطقه‌ای است که صد درصد حوزه شهری و صد درصد جمعیت 18 روستای مسیر خط انتقال زیرپوشش آبرسانی قرار دارند.

لطفی تصریح کرد: شرکت آبفای آستارا در نظر دارد کل شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی را در قالب یک شبکه توزیع زیر کنترل و خدمات‌رسانی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه درصد رشد آب شهری به همراه میزان سرانه مصرف هر نفر بهترین راهنمای ما برای برنامه‌ریزی‌های آینده است، ادامه داد: هرچه شفافیت این اعداد و ارقام بیشتر باشد به همان نسبت آینده‌نگری با ضریب اطمینان بیشتری صورت می‌گیرد.

این مسئول حداکثر ظرفیت تولید آب تصفیه‌خانه بهارستان آستارا را 240 لیتر در ثانیه عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌های اجرایی میان مدت و دراز مدت امور با رویکرد علمی و عملی به برنامه چشم‌انداز توسعه کشور در قالب برنامه‌های کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت ارائه شده و در حال اجراست.

وی، افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب بهارستان به 340 لیتر در ثانیه، تامین آب از طریق تاسیسات جدید چاه در منطقه لوندویل، تجهیز ایستگاه پمپاژ موقت زیر پل بهارستان، بهره‌برداری از مخزن جدیدالاحداث 6 هزار متر مکعبی منطقه بی‌بی یانلو، تقویت و ارتقای سیستم‌های برنامه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را از جمله برنامه‌های شرکت آبفای آستارا برشمرد.

لطفی اتمام احداث ایستگاه پمپاژ اصلی طرح فاضلاب در بلوار معاد، اجرای شبکه فاضلاب فاز یک و مسکن مهر شهرک عباس‌آباد را از دیگر برنامه‌های اجرایی سال جاری در قالب یک برنامه کوتاه‌مدت عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول