اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آبفای همدان خبر داد

توزیع آب در همدان توسط 247 کیلومتر شبکه آبرسانی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: 247 کیلومتر شبکه توزیع در سطح استان همدان فعالیت می‌کند و در هر ثانیه 3 هزار لیتر آب در استان تولید می‌شود.

توزیع آب در همدان توسط 247 کیلومتر شبکه آبرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار صبح امروز در جمع خبرنگاران جایگاه آب را در توسعه هر کشوری بسیار مهم دانست و گفت: 97.5 درصد آب‌های سطح زمین را آب‌های شور تشکیل می‌دهد و تنها 2.5 درصد شیرین است که از این میزان نیز تنها 3 دهم درصد قابل شرب است چرا که مابقی در عمق زمین جا گرفته است.

وی ادامه داد: در استان همدان آب مورد نیاز شرب از دو سد اکباتان و آبشینه و 234 حلقه چاه تأمین می‌شود که 29 شهر و 9 شهرستان از این آب‌ها بهره‌مند می‌شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان آب مصرفی استان را در سال گذشته، 92 میلیون متر مکعب دانست و تصریح کرد: 247 کیلومتر شبکه توزیع در این بخش فعالیت می‌کند و در هر ثانیه 3 هزار لیتر آب در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به گام‌هایی در صرفه‌جویی آب اذعان داشت: در مدارس، حسینیه‌ها و مساجد شیرآلات کاهنده نصب شده است و در بخش انرژی برای مدیریت اعتبارات ملی را جذب کردیم.

حسینی‌بیدار با اشاره به بخش کیفیت آب یادآور شد: در شهرستان نهاوند آزمایشگاه کیفیت‌سنجی آب ایجاد شد و آزمایشگاه شیمی را مجهز به فلزات سنگین کردیم.

وی اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت آب، 2 هزار و 255 مورد آزمون میکروبی، 3 هزار و 176 مورد آزمون شبکه، 62 هزار و 201 مورد کلرسنجی، 258 مورد آزمون بیولوژی، 4 هزار و 886 مورد آزمون فیزیکی و همچنین پایش خشک انجام شده است.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: در سطح استان همدان 277 هزار مشترک آب و 157 هزار مشترک فاضلاب وجود دارد که برخورداری 66 درصدی همشهریان را نشان می‌دهد.

سعید عبدالله‌زاده افزود: در سال گذشته 17 هزار مشترک آب و 15 هزار مشترک فاضلاب واگذار شد و در حال حاضر مدت زمان واگذاری انشعاب در 9 روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش سرانه مصرف مشترکین از برنامه‌های امروز مشترکین است، افزود: متوسط مصرف هر مشترک خانگی 14 متر مکعب است که نرخ فروش هر متر مکعب 185 تومان است.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: ما انتظار داریم مشترکانی که به صورت مشترک با سایر واحدها از یک انشعاب آب استفاده می‌کنند برای جداسازی اقدام کنند چرا که در این صورت شاهد قبوضی با مبالغ بالا می‌شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول