اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار کوهبنان:

75 روستا در کوهبنان با تانکر آبرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کوهبنان گفت: آبرسانی به 75 روستا و آبادی در شهرستان کوهبنان با تانکر انجام می‌شود.

75 روستا در کوهبنان با تانکر آبرسانی می‌شود

یدالله ‌ضیاالدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبان اظهار داشت: استان کرمان وارد پانزدهمین سال کاهش باران و نزولات آسمانی شده و یکی از طولانی‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های خشکسالی را در منطقه ‌تجربه می‌کند.

وی بیان داشت: این کاهش نزولات آسمانی موجب افت شدید سطح آب‌های زیر‌زمینی در دشت‌های مختلف استان و کاهش آبدهی چاه‌ها و قنات‌ها شده است.

ضیاالدینی افزود: هم اکنون آبرسانی به بیش از یک هزار و 70 روستا در سطح استان و آبرسانی به 75 روستا و آبادی در شهرستان کوهبنان با تانکر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هر چند از سوی دولت عدالت‌محور و خدمتگزار و وزارتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های ذیربط تمهیداتی برای مقابله با این خشکسالی اندیشیده شده، اما نظر مسئولان و در رأس همه مقام معظم رهبری بر این است که ‌صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف یکی از مهم‌ترین راهکارهای مواجه با این معضل است.

ضیالدینی ابراز داشت: رهبری در سخنرانی‌های خود مکرر بر امر صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب از سوی مردم تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها و آزاد‌سازی قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب می‌طلبد که مردم برای مدیریت یارانه‌ها و کمک به اقتصاد خانواده و کشور، مصرف بهینه آب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

ضیاالدینی اظهار داشت: روستاها ‌از مشکلات حادتری از جمله کمبود منابع آبی، استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و دامداری، وصل انشعاب غیر‌مجاز، نصب پمپ در مسیر لوله، عدم پرداخت قبوض آب بها و ... برخوردار هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول