اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای روستایی کاشان:

16 روستای کاشان آبرسانی سیار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان گفت: در حال حاضر 16 روستای این شهرستان به‌دلیل خشکسالی و بحران بی‌آبی با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

16 روستای کاشان آبرسانی سیار می‌شود

شهاب‌الدین شاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تانکرهای آبرسانی به روستاهای بی‌آب کاشان روزانه 375 کیلومتر راه را با انجام شش سرویس آبرسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 200 میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای شهرستان نیاز است، گفت: با ادامه خشکسالی‌ها، برای آبرسانی به روستاهای کاشان، سال‌های سختی را در پیش‌رو داریم به‌طوری‌ که در برخی از روستاهای شهرستان کاشان حتی نیم لیتر آب نیز وجود ندارد.

این مسئول، روستاهای هدف گردشگری در ایام بازدید توریست‌ها را نیازمند آب بیشتری دانست و گفت: مشهد اردهال در اوج حضور زائران نیاز به هشت لیتر آب در ثانیه دارد.

شاکری، تأمین آب از خارج حوزه شهرستان را یکی از راهکارهای مقابله با بحران بی‌آبی در روستاهای کاشان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر شش روستای این شهرستان به خط انتقال آب کاشان و آران و بیدگل متصل هستند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان، احداث مجتمع‌های آبرسانی در روستاها را یکی دیگر از راه‌های مقابله با بحران بی‌آبی در روستاهای کاشان ذکر کرد.

شاکری یادآور شد: هم اکنون پنج مجتمع آبرسانی در روستاهای این شهرستان در دست احداث است که یک مجتمع  هم به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی بالغ بر 8.5 میلیارد تومان برای احداث چهار مجتمع آبرسانی در کاشان نیاز است تا مشکلات بی‌آبی در این روستاها که با بحران شدید روبه‌رو هستند برطرف شود.

شاکری در پایان با اشاره به اینکه، تعداد 20 روستا در اولویت احداث مجتمع‌های آبرسانی قرار دارند متذکر شد: برای جلوگیری از هدررفت آب، نیاز به نیم میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول