اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران خبر داد

اجرای 30 پروژه آبرسانی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از در دست اجرابودن 300 پروژه آبرسانی در سطح استان با اعتبار 560 میلیارد ریال خبر داد.

اجرای 30 پروژه آبرسانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدحسین برزگر عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی فاز اول پروژه آبرسانی مجتمع بزرگ شهدای تیرکده شهرستان نور بیان داشت: از مجموع 5 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی آبفار استان حدود 5 هزار کیلومتر شبکه فرسوده است که برای اصلاح بر اساس فهرست بهای سال 88 به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: برای تولید هر متر مکعب آب آشامیدنی سالم 350 تومان هزینه می‌شود و این در حالی است که متوسط اخذ آب بها از مشترکان به ازای هر یک متر مکعب فقط 100 تومان است.

مدیرعامل آبفار مازندران افزود: از مجموع جمعیت بیش از 200 روستای شهرستان نور 148( روستای بالای 20 خانوار و 52 روستای بالای 100 خانوار)بیش از 83 درصد از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

برزگر ابراز داشت: در شهرستان نور با 55 دهنه چشمه و چاه، 5 میلیارد و 999 میلیون متر مکعب تولید آب داریم که میزان مصرف حدود 3 میلیارد و 460 میلیون متر مکعب است و 31 درصد تولیدی به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود.

وی افزود: در سال 89 فقط 668 میلیون تومان اعتبارشهرستان نور بود که این رقم در سال 90 با حدود سه برابر افزایش به 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در بخش آب روستایی رسید که اگر این رشد اعتباری در سال‌های قبل انجام می‌شد توفیق‌های بیشتری در آبرسانی داشتیم.

برزگر تصریح کرد: در سرجمع اعتبارات استانی نیز از 28 میلیارد تومان اعتبار در سال 89 با رشد قابل ملاحظه‌ای این رقم در سال 90 به 56 میلیارد تومان رسید‌.

مدیرعامل آبفار مازندران از اجرای هفت پروژه در سال 91 در شهرستان نور خبر داد و گفت: در صورت تامین و جذب اعتبار به موقع احداث و اجرای آبرسانی پنج مجتمع و دو تک روستا انجام می‌گیرد.

وی همچنین از در دست اجرابودن 300 پروژه در سطح استان با اعتبار 560 میلیارد ریال خبر داد و افزود: بنا داریم در هفته دولت و دهه فجر امسال در هر شهرستان دو پروژه را تکمیل و افتتاح کنیم.

برزگر در پایان از بهره‌مندی 74 درصد جمعیت روستایی مازندران از آب آشامیدنی سالم و زیر پوشش خبر داد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول