اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار کرمان خبر داد

آبرسانی به 637 روستای کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: با تامین اعتبارات در سال‌های آینده در زمینه آبرسانی به روستاهای فاقد آب و به ویژه روستاهای بالای 20 خانوار طی 3 سال آینده مشکلی نداریم.

آبرسانی به 637 روستای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی رشیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از اول تیر ماه اظهار داشت: استان کرمان با 5 هزار و 915 روستا یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور است که 10 درصد روستاهای ایران را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: گستردگی این استان و کمبود منابع آبی و مالی و همچنین خشکسالی‌های اخیر خدمات‌رسانی به روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

رشیدی تصریح کرد: در سطح استان کرمان 2 هزار و 216 روستای بالای 20 خانوار جمعیت وجود دارد که از این تعداد یک‌ هزار و 618 روستا دارای آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند و 624 روستا در استان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده طی ماه‌های اخیر و بررسی وضعیت اعتبارات این شرکت خاطرنشان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون با برگزاری 81 مناقصه عمومی که در نوع خود رقم بالایی در سطح استان است، مشکل آبرسانی به 637 روستا حل می‌شود که از این تعداد 146 روستا بالای 20 خانوار جمعیت هستند و امیدواریم با هزینه‌کرد این اعتبارت 624 روستای فاقد آب آشامیدنی به 487 روستا کاهش یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان عنوان کرد: این شرکت در سال جاری به کارگاه بسیار فعال در بخش آبرسانی تبدیل شده و عملیات آبرسانی به روستاها را به طور همزمان در 637 روستا انجام می‌دهد.

وی ابراز داشت: با تامین اعتبارات در سال‌های آینده، در زمینه آبرسانی به روستاهای فاقد آب و به ویژه روستاهای بالای 20 خانوار طی سه سال آینده مشکلی نداریم و این مسئله کاملا جمع می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه مشکل اصلی در تامین آب روستایی در استان کرمان محدودیت منابع آبی و مالی است، ابراز داشت: اصلی‌ترین مشکل ما پدیده خشکسالی است که با بروز آن، بخشی از اقدامات شرکت صرف تأمین آب روستاهایی می‌شود که قبلا آبرسانی شده اما در اثر خشکسالی با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شهرهای شمالی استان کرمان از جمله سیرجان، زرند و رفسنجان با مشکل مواجه هستیم و عمق چاه‌ها زیاد شده است.

رشیدی از اجرای شبکه فاضلاب در روستاهای سیرچ، هنزا و پاریز در استان کرمان خبر داد و گفت: شبکه فاضلاب روستای هنزا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی شبکه فاضلاب سیرچ خبر داد و گفت: در اجرای شبکه فاضلاب پاریز با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

رشیدی به آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از اول تیرماه جاری خبر داد و بیان داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب رسانه‌ها باید در زمینه ترویج این فرهنگ به طور جدی اقداماتی را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه از سوی شرکت آبفار کرمان نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: در تریبون‌های نماز جمعه این هفته در این زمینه مطالبی از سوی ائمه جمعه در کرمان و شهرستان‌ها عنوان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران امور آب روستایی در شهرستان‌ها نیز جمعه این هفته در نماز جمعه شرکت و در این زمینه سخنرانی می‌کنند.

وی افزود: تأمین آب کرمان با 594 حلقه چاه، 11 رشته قنات و 50 دهنه چشمه در حال تأمین است که در سال جاری نیز با اعتبارات سال گذشته 64 حلقه چاه در راستای تأمین آب کرمان اضافه می‌شود.

رشیدی با اشاره به طرح‌های دور دوم و سوم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کرمان گفت: طرح‌هایی که در دور دوم و سوم سفر به استان کرمان تصویب شده در حال انجام کار است و تقریبا به بهره‌برداری رسیده‌اند و کل مصوبات سفر به صورت کامل عملیاتی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به کیفیت بالای کار پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: این مسئله برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل برای نخستین بار اقدام به برگزاری یک مناقصه عمومی بزرگ در شهرستان ‌کرمان کرده‌ایم.

رشیدی عنوان کرد: همچنین برای نخستین‌بار از کمک مشاوران برای نظارت بر طرح‌های آبرسانی در روستاها بهره گرفته‌ایم و در حال حاضر 13 نفر مهندس عمران به عنوان ناظر از سوی شرکت انتخاب شده که در حال انجام فعالیت هستند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول