اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر گچساران خبر داد

پیشرفت 95 درصدی آبرسانی به عشایر آبگندی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر گچساران از پیشرفت افزون بر 95 درصدی پروژه آبرسانی به منطقه عشایری آبگندی این شهرستان خبر داد.

پیشرفت 95 درصدی آبرسانی به عشایر آبگندی گچساران

بهمن آزادی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: آب عشایر منطقه عشایری آبگندی از طریق تانکرهای آبرسانی تأمین می‌شود که این نوع آبرسانی مشکلات زیادی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اسکان تعداد کمی از عشایر در منطقه عشایرنشین آبگندی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین تسهیلات مسکن از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خانواده‌های عشایری در این منطقه اسکان می‌یابند.

منطقه عشایری آبگندی 700 هکتار دشت قابل کشت دارد

رئیس امور عشایر گچساران جدول‌گذاری، خیابان کشی، برق رسانی و زیرسازی جاده دسترسی را از جمله خدمات ارائه شده به منطقه عشایری آبگندی عنوان کرد.

آزادی با اشاره به پتانسیل مطلوب آبگندی برای اجرای طرح‌های کشاورزی ابراز داشت: 700 هکتار دشت قابل کشت در این منطقه برای عشایر وجود دارد که در صورت اسکان و بر اساس اولویت در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

وی آشنا کردن عشایر با مشاغلی غیر از دامداری از جمله پرورش گل، پرورش زنبور عسل، زراعت، باغداری و تولید صنایع دستی بنا بر استعداد را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مورد نظر امور عشایر گچساران برشمرد.

رئیس امور عشایر گچساران با اشاره به برگزاری جلسه شورای عشایر گچساران با حضور فرماندار و مسئولان مربوطه، یادآور شد: برای بهبود زندگی و احیای فرهنگ و سنت‌های اسلامی و اصیل عشایری و استفاده از توان و استعدادهای بالقوه عشایر، ساماندهی و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به این قشر در دستور کار قرار دارد.

آزادی همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به عشایر را مطابق قانون و ضروری عنوان کرد و بیان داشت: برای اجرای پروژه آبرسانی به منطقه عشایری آبگندی افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گچساران در سال 90 اختصاص یافت.

به گزارش فارس منطقه اسکان عشایر آبگندی گچساران با مساحت 640 هکتار در 25 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول