اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین خبر داد

اعزام دانشجویان دانشگاه امام خمینی به مناطق محروم

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: تعدادی از دانشجویان خواهر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به روستای محمد‌ده از توابع بخش طارم و سفلی در قالب اردوهای طرح هجرت اعزام شدند.

اعزام دانشجویان دانشگاه امام خمینی به مناطق محروم

مهدی برزگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حوزه فعالیت‌ گروه‌های جهادی که مناطق محروم استان قزوین اعزام می‌شوند، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی است.

وی تصریح کرد: روز گذشته نخستین گروه اعزامی از دانشجویان خواهر دانشگاه بقیه‌الله (عج) به مناطق محروم استان قزوین اعزام شدند و حوزه فعالیت‌ آن‌ها نیز آموزشی، فرهنگی و بهداشتی است.

طرح هجرت در محرومیت‌زدایی مناطق محروم بسیار تأثیرگذار است

این مسئول ادامه داد: اجرای طرح هجرت در امر سازندگی مناطق محروم استان قزوین نقش‌ اساسی دارد و این مهم سبب ایجاد انگیزه بین جوانان شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به فعالیت گسترده بسیج دانشجویی این استان در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: همه دانشجویانی که به مناطق محروم اعزام می‌شوند حداقل در یک زمینه علمی، فرهنگی و عمرانی تخصص دارند.

وی بیان کرد: دانشجویان بسیجی در طرح هجرت با هدف خدمت به مردم مناطق محروم و محرومیت‌زدایی و گسترش مبانی دینی و فرهنگی به این مناطق اعزام می‌شوند.

غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از محوری‌ترین اهداف طرح هجرت است

برزگر در مورد اهداف طرح‌های بسیج سازندگی و اردوهای طرح هجرت خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف محوری طرح بسیج سازندگی و اردوهای هجرت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و دانشجویان در عرصه سازندگی‌، خدمات‌رسانی به مناطق محروم و فرهنگی است.

این مسئول در خصوص فلسفه ایجاد اردوهای جهادی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین خدمت به مردم شریف و زحمت‌کش مناطق محروم، طرح‌های هجرت را ایجاد کردند که همه مسئولان استان قزوین از این طرح عظیم و تأثیرگذار حمایت می‌کنند.

فرهنگ بسیجی فرهنگ کار و تلاش است

وی اهداف طرح هجرت را در گسترش فرهنگ کار و تلاش تأثیر‌گذار دانست و یادآور شد: فرهنگ بسیجی فرهنگ کار و تلاش است و دانشجویان استان قزوین در راستای فرهنگ تلاش و خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه کرد: طرح هجرت 3 بر روی مسائل فرهنگی تأکید بسیاری دارد، چرا که جنگ امروز یک جنگ فرهنگی و نرم است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول