اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل خبر داد

ایجاد اشتغال 526 نفر در قالب طرح اردوهای هجرت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح اردوهای هجرت و جهادی برای بیش از 526 نفر در استان اردبیل اشتغال پایدار ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال 526 نفر در قالب طرح اردوهای هجرت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر اسفندیاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: در یک سال گذشته 100 هزار و 207 نفر روز فعالیت در قالب بسیج سازندگی شکل گرفته و به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: 20 هزار نفرروز از این فعالیت‌ها مربوط به خدمات‌دهندگان و مابقی نیز مرتبط با فعالیت خدمات‌گیرندگان بوده که آثار پر‌ثمری نیز داشته است.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه در یک سال گذشته 643 هزار و 831 نفرروز فعالیت در استان اردبیل در عرصه‌های سازندگی به همت دانشجویان و دانش‌آموزان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح نیز به کار‌گیری جوانان در عرصه‌های سازندگی، پر کردن ایام فراغت دانش‌آموزان و ورود عملی آنها به حوزه کار و فعالیت بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با انتقاد از برخی دستگاه‌ها به ویژه نوسازی مدارس در ارائه ندادن آمار مدارس نیازمند مرمت و بازسازی در سال جاری برای حضور بسیجیان فعال و شرکت‌کننده در طرح اردوهای هجرت گفت: انتظار می‌رود این نقیصه در روزهای آینده برطرف شود تا از اولین ایام تابستان شاهد کار و تلاش گروه‌های جهادی در مناطق روستایی باشیم.

اسفندیاری یادآور شد: به همت بسیج سازندگی استان و در قالب طرح اردوهای هجرت 18 مدرسه و فضای آموزشی در سال گذشته مرمت و بهسازی شد و بیش از 33 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف روستایی اعم از ساخت غسالخانه، مسجد، خانه عالم، خانه محرومان و آبرسانی اجرایی شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه 37 گروه دانشجویی به همراه 12 گروه جهادی بسیجیان صنوف مختلف به مناطق محروم و دور‌افتاده اعزام شده‌اند تا کار عمرانی و اجرایی انجام دهند، بیان داشت: بیش از 207 کلاس جبرانی و تقویتی برای دانش‌آموزان مناطق روستایی به همت دانشجویان برپا شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل عزیمت 49 تیم پزشکی و ساخت یک بیمارستان صحرایی را در مشگین‌شهر را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی توصیف کرد و افزود: در راستای آموزش و پیشگیری از رفتار مخاطره‌آمیز اجتماعی به ویژه اعتیاد کارگاه آموزشی برای 54 هزار نفر برگزار شده است.

ایجاد اشتغال 526 نفر در قالب طرح اردوهای هجرت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسفندیاری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در قالب اجرای طرح اردوهای هجرت و سازندگی 526 نفر اشتغالزایی صورت گرفته که این اشتغال اغلب در قالب طرح‌های تولیدی، اقتصادی و سودمند بوده است.

وی برپایی 9 کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای را با هدف مهارت‌آموزی جوانان و نوجوانان را از دیگر فعالیت بسیج سازندگی برشمرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: امسال نیز انتظار می‌رود با تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و علاقمندان در این طرح بتوانند بی‌ادعا و صادقانه در روستاها حاضر شده و کار عمران و آبادانی را به سرعت عملیاتی کنند.

اسفندیاری در پایان حرکت انقلابی و رفتارهای دلسوزانه در این طرح را تزیینی توصیف نکرد و اظهار داشت: بیشترین تمرکز ما اجرای پروژه‌های کوچک، زود‌بازده و عام‌المنفعه است که امیدواریم با لیستی که دستگاه‌های اجرایی تهیه می‌کنند فعالیت‌های امسال پر‌ثمر‌تر از سال‌های قبل باشد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول