اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دیلم تاکید کرد

کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در دیلم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرماندار دیلم گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر و شهرستان دیلم در معرض حوادث طبیعی قرار دارد، کسب آمادگی لازم برای مقابله با این حوادث ضروری است.

کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در دیلم

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالرضا علی‌نیا صبح امروز در نشست ستاد بحران شهرستان دیلم اظهار داشت: وجود پارک جنگلی عامری به عنوان یکی از منابع طبیعی و پتانسیل‌های خوب شهرستان در زمینه جذب گردشگر و استفاده مسافرین و همشهریان است که باید به خوبی از آن حفاظت کنیم.

وی افزود: وقوع آتش‎سوزی در جنگل حادثه‎ای است که همیشه باید آماده مقابله با آن باشیم و برگزاری چنین مانورهایی موجب کسب آمادگی، شناسایی نقاط ضعف و قوت و فراهم کردن کمبودها و تجهیزات مورد نیاز می‎شود.

معاون بهداشتی و مسئول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه شهرستان دیلم نیز در این نشست گفت: نوع حضور تیم‎ها در حادثه با هم تفاوت داشته و هماهنگی‎های لازم قبل از بحران باید توسط سرپرست هر تیم انجام شود.

محمدباقر جبلی افزود: مدیریت بحران قبل از حادثه، در حین حادثه و پس از وقوع حادثه باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم کمبودها و مشکلات را شناسایی و با برنامه‎ریزی دقیق بحران را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: بحث انتظامات در حین بروز حادثه بسیار مهم است چرا که تجمع و حضور افراد متفرقه در منطقه حادثه دیده موجب کندی عملیات امداد و نجات و اختلال در تردد و عبور و مرور خودروهای امدادی می‎شود.

وی وجود اتاق eoc یا اتاق بحران در شهرستان را ضروری و مهم دانست و یادآور شد: اتاق بحران آمادگی و هماهنگی تیم‌های عملیاتی قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه را مدیریت می‎کند و وظیفه فعال کردن و هدایت کمیته‎های ستاد بحران را بر عهده دارد.

معاون بهداشتی و مسئول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه شهرستان دیلم ادامه داد: همه وسایل مورد نیاز برای راه‎اندازی اتاق بحران را سال گذشته به فرمانداری اعلام کرده‎ایم و امیدواریم با درایت و همکاری فرماندار محترم به زودی اتاق بحران در شهرستان راه‎اندازی شود.    

نماینده هلال احمر شهرستان گناوه نیز در این نشست گفت: نبود وجود نمایندگی جمعیت هلال احمر در شهرستان دیلم با توجه به اینکه دیلم یک شهر مرزی و بندری بوده و فاصله زیادی تا گناوه دارد یکی از مشکلاتی است که در برنامه سوانح و حوادث غیرمترقبه این شهرستان بسیار مشهود است.

سیف‌الله غلامی افزود: نبود هماهنگی بین دستگاهی، نبود وجود یک منبع آب برای استفاده در عملیات اطفای حریق، نبود حضور نیروهای آموزش دیده مردمی در منطقه و نبود وجود eoc یا اتاق بحران در این شهرستان از جمله نقاط ضعفی است که در برنامه سوانح و حوادث باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول