اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران رودبار:

کنترل حوادث غیر مترقبه رودبار اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران رودبار گفت: کنترل حوادث غیر مترقبه در رودبار نیازمند اعتبار است.

کنترل حوادث غیر مترقبه رودبار اعتبار می‌خواهد

ایرج موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به سیل خلیل‌آباد رودبار، اظهار کرد: بارش شدید باران و تگرگ موجب جاری شدن سیل از مناطق کوهستانی مشرف به شهر رودبار شد.

وی افزود: مصالح انباشت شده در مناطق بالادست بر اثر جاری شدن سیل موجب شده تا صدها تن گل و لای در سطح جاده اصلی شهر رودبار سرریز و موجب بسته شدن یک لاین محور اصلی رشت-قزوین شود.

فرماندار رودبار ادامه داد: سیل به اطلاع اعضای ستاد رسانده شد و اعضا بلافاصله به صورت میدانی در صحنه حاضر شده و با تشکیل جلسه اضطراری عملیات بازگشایی مسیر را در دستور کار قرار دادند.

به گفته وی، 20 دستگاه کامیون، هفت دستگاه لودر، دو دستگاه بیل مکانیکی، سه دستگاه گریدر و دو دستگاه کمرشکن از راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و پیمانکاران تابع به‌کارگیری شدند.

موذن، تصریح کرد: پس از تلاش 12 ساعته تمام عوامل امدادی و خدماتی بیش از یک‌هزار و 200 سرویس گل و لای از محور مسدود شده جمع‌آوری شد.

وی، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرای شهرستان را در مدیریت این بحران مطلوب ارزیابی کرد و گفت: راه و شهر سازی، شهرداری‌ها، عوامل نظامی و انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، برق، شرکت گاز و تمام عوامل ذی‌ربط در این بحران نقش‌آفرینی کردند.

این مسئول، حضور میدانی و منسجم دستگاه‌های اجرایی را یکی از ارکان مدیریت این بحران عنوان کرد و افزود: این حضور و همکاری سبب شده تا گل و لای انباشت شده بر اثر سیل کمتر از فرصت پیش‌بینی شده دو روزه، در مدت 12 ساعت پاکسازی و مسیر رشت‌–‌قزوین بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: به دلیل ارائه خدمات مطلوب و بازگشایی محور اصلی تمام عوامل و امکانات در این راستا بسیج شدند و به مشکلات مناطق روستایی شهرستان رسیدگی شد.

موذن، از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در منطقه بلوکات رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: مسیرهای متصل به سد شهر بیجار دهستان بلوکات نیز دچار سیل‌زدگی شده و بیش از چهار روستا با مشکل تردد مواجه  شدند.

وی پیشگیری و جلوگیری از ایجاد حادثه سیل در مسیر خلیل‌آباد رودبار را منوط به تامین اعتبار لازم به منظور بازسازی و احداث کانال مورد نیاز در مسیر سیلاب عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران رودبار یادآور شد: رودبار با دارا بودن دو محور اصلی و آزاد راه رشت-قزوین یکی از شاهراه‌های حیاتی و مدخل ورودی گیلان است و وقوع چنین حوادث غیر مترقبه‌ رگ ارتباطی به گیلان قطع می‌شود.

وی، خواستار حمایت مسئولان استان برای جلوگیری از چنین حوادثی شد و اذعان کرد: تجهیز این شهرستان به 10 دستگاه ماشین‌آلات راهداری از جمله بولدوزر، لودر، بیل مکانیکی، گریدر، کامیون و... ضروری است.

موذن خاطرنشان کرد: با تشکیل یک کمیته‌ پرونده خسارت وارده به تأسیسات زیر بنایی، کشاورزی و مسکن در سریع‌ترین زمان ممکن آماده و به استان اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول