اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز تاکید کرد

آمادگی البرز برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

خبرگزاری فارس: استاندار البرز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده،‌ دستگاه‌های مسئول در این استان آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی و حوادث غیر مترقبه را دارند.

آمادگی البرز برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

عیسی فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ایران جزو کشورهای پر حادثه است و سالانه ده‌ها بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه در ایران رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل باید با استفاده از تجربیات گذشته و تجهیزات تخصصی و پیشرفته خود را آماده مقابله با بحران‌های احتمالی کنیم که تنها در صورت آمادگی کامل است که می‌توانیم خسارات احتمالی را کاهش دهیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند از بروز سیل، زلزله و یا هر حادثه و بحران دیگری جلوگیری کند،‌ اما می‌توانیم خسارات آن را به حداقل و حتی صفر برسانیم.

فرهادی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه در صورت بروز حوادث غیر مترقبه در استان البرز چه تمهیداتی برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شده است؟‌ گفت: چند دستگاه و اداره مسئول در این حوزه برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و همه آنها زیر نظر استانداری و ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه آماده هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر آمادگی بسیار بالایی برای مقابله با بحران‌های احتمالی وجود دارد، اما این امر نیز کافی نیست و ما هر لحظه باید خود را برای روبه‌رو شدن با بحران‌ها آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم نیز باید خود را آماده مقابله با حوادث غیر مترقبه کنند، گفت: به عنوان نمونه ما بحث بافت‌های فرسوده را داریم که باید با همکاری و تعامل مردم نوسازی شوند.

فرهادی افزود: دولت تسهیلات خوبی در این زمینه در نظر گرفته است و با پیش قدم شدن مردم می‌توانیم بخش‌های مهمی از بافت‌های فرسوده در استان را ظرف مدت کوتاهی نوسازی و آنها را برای دوام در برابر بلایای طبیعی استحکام بیشتری بخشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش و آمادگی مداوم دستگاه‌های مسئول و همچنین تعامل و همکاری‌های مردمی، استان البرز در مقابل حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی به صورت مداوم آماده باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول