اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

68 درصد اعتبارات حوادث غیرمترقبه در بحث پیشگیری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از تخصیص ۶۸ درصد اعتبارات حوادث غیرمترقبه این استان به پروژه‌های پیشگیری خبر داد.

68 درصد اعتبارات حوادث غیرمترقبه در بحث پیشگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستار فرهادی بعدازظهر امروز در نشست ستاد حوادث غیرمترقبه این استان، اظهار داشت: از مجموع ۱۸۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال اعتبار ویژه حوادث غیرمترقبه این استان، ۱۲۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال به پروژه‌های پیشگیری استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبارات به ۱۲۹ پروژه پیشگیری در این استان تخصیص داده شده است، گفت: پروژه‌های تأمین آب آشامیدنی روستاها، ساماندهی مسیل‌های روستایی، آماده سازی سایت شهرک‌های حوادثی، تفکیک آب فضای سبز از آب شرب شهرها و تکمیل سالن‌های چند منظوره مدیریت بحران از جمله پروژه‌های پیشگیری این استان است.

فرهادی همچنین از تخصیص ۲۵ درصد مجموع اعتبارات حوادث غیرمترقبه این استان به بخش آمادگی و مقابله خبر داد و گفت: از مجموع اعتبارات حوادث غیرمترقبه این استان افزون بر ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بخش آمادگی و مقابله تخصیص یافته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه خیز جهان، و از سوی دیگر این استان جز شش استان حادثه خیز کشور محسوب می‌شود، افزود: برهمین اساس مدیریت بحران این استان اقدامات ویژه‌ای را در راستای مقابله با بحران‌های موجود در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

فرهادی تصریح کرد: مدیریت و کنترل سه پدیده سیل، زلزله و سرمازدگی در اولویت نخست ستاد بحران استان قرار دارد به همین منظور در راستای کنترل این سه پدیده مدیریت بحران استان اقدامات مطلوبی را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه ارائه آموزش‌های تخصصی در مدیریت بحران، آمادگی کشور را ‏برای رویارویی با حوادث طبیعی افزایش می‌دهد، گفت: از مجموع 43 حادثه‌ای که در روی کره زمین روی می‌دهد 34 ‏حادثه آن در کشور ما تجربه شده و این مهم ضرورت نگاه تخصصی به حوزه ‏مدیریت بحران در کشور را دو چندان می‌کند.‏

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول