اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس طبس؛

آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار طبس گفت: باتوجه به اینکه طبس بر روی دو گسل زمین‌لرزه‌ای واقع شده است باید به آموزش و آمادگی در برابر زمین‌لرزه در این منطقه توجه ویژه شود.

آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عزیز بهزادی ظهر امروز در پایان مانور سراسری زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال انسان را به گونه‌ای آفریده است که می‌تواند خود را با شرایط موجود وفق داده و در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاوم شود که مثلاً کشور زلزله‌خیر ژاپن با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم، در زمین‌لرزه‌های بیش از هفت ریشتر نیز تلفات جانی قابل‌توجهی نمی‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه چندان قابل پیش‌بینی نیست باید با جدی گرفتن آموزش‌ها و مانورها، آمادگی لازم را در برابر این حوادث کسب کنیم تا در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه خسارت‌های جانی و مالی به حداقل ممکن کاهش یابد.
فرماندار شهرستان طبس خاطرنشان کرد: علاوه بر این که کشور ایران زلزله‌خیز است، شهرستان طبس نیز بر روی دو گسل مهم زمین‌لرزه‌ای واقع شده است که حتی یکی از این گسل‌ها حدود 20 کیلومتر عمق دارد، بنابراین خطر وقوع زمین‌لرزه در این منطقه جدی است که برنامه‌ریزی بهتر و گسترده‌تر در راستای آمادگی هر چه بیشتر در برابر زلزله را می‌طلبد.
غلامحسین طاهری مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس نیز طی سخنانی یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما بر روی کمربند زلزله قرار دارد، باید در راستای کاهش خسارت‌های جانی و مالی زمین‌لرزه برای داشتن ساختمان‌هایی ایمن تلاش شود، اما راه آسان کاهش خسارت‌ها، آموزش است که مهمترین قشر آموزش‌پذیر دانش‌آموزان هستند.
سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس شهرستان طبس نیز برگزار شد که برای این منظور جمعی از مسئولان شهرستان طبس با حضور در دبیرستان نمونه دولتی رسول اکرم(ص) این شهر از روند اجرای مانور بازدید کردند.
این مانور شامل دو مرحله بود که در مرحله اول به محض پخش آژیر، دانش‌آموزان در مکان‌های مناسب و امن پناه گرفتند و در مرحله دوم ساختمان تخلیه شده و دانش‌آموزان به فضای آزاد رفتند.
جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی 115، شبکه بهداشت و درمان، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در برگزاری این مانور مشارکت داشتند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول