اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده رایت درایت:

همه الگوها را می‌توان از نهج‌البلاغه استخراج کرد

خبرگزاری فارس: مصطفی دلشاد تهرانی در مراسم رونمایی از کتاب جدید خود با عنوان "رایت درایت" در کتابخانه 13 آبان فرهنگسرای ولاء، گفت: الگوی زیست نهج‌البلاغه الگوی زیست مسلمانی است.

همه الگوها را می‌توان از نهج‌البلاغه استخراج کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم رونمایی از جدیدترین اثر مصطفی دلشاد تهرانی ساعاتی پیش در کتابخانه 13 آبان با حضور سیدرضا موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 و رئیس فرهنگسرای ولاء، سیدمحمد میردامادی مدیر گروه الهیات دانشگاه پیام نور و علی‌اکبر فراتی مدرس دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده علوم حدیث و دکتر دلشاد تهرانی نویسنده کتاب رایت درایت و جمعی از علاقمندان برگزار شد.

مصطفی دلشاد تهرانی طی سخنانی در این برنامه گفت: اگر ما بخواهیم یک رویکرد درست و علمی در نهج‌البلاغه داشته باشیم، باید سه وظیفه را دنبال کنیم و با دانش‌های نهج‌البلاغه آشنا شویم و بدانیم که پس از قرآن کریم چیزی بالاتر از نهج‌البلاغه نداریم.

نویسنده کتاب رایت درایت اظهار داشت: ما باید در هر متن سند آن را بیابیم و زمان و تاریخ را از آن استخراج و مخاطب‌شناسی کنیم زیرا این کارها کمک زیادی به ما می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در پژوهش نهج‌البلاغه سه حوزه پیش روی ماست که کتاب‌شناسی، نقد شبهات جدید، مباحث ساختاری محتوای نهج‌البلاغه، معارف نهج‌البلاغه و ... از جمله حوزه‌های پژوهشی است.

دلشاد تهرانی با بیان این‌که الگوی زیست نهج‌البلاغه الگوی زیست مسلمانی است، افزود: ما می‌توانیم تمام الگوها را از نهج‌البلاغه استخراج کرده تا برخلاف آن زندگی نکنیم و هنگامی که ما نهج‌البلاغه را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که چه میزان با آن فاصله داریم و امیدواریم برگزاری نشست‌ها مقدمه‌ای برای توجه بیشتر به نهج‌البلاغه و آوردن آن در زندگیمان باشد.

نویسنده کتاب رایت درایت در پایان خاطرنشان کرد: اگر فردی در خدمت نهج‌البلاغه باشد به یقین بداند که از برکات زمین و آسمان برخوردار می‌شود و کارکردن برای نهج‌البلاغه بستری را برای فرد به وجود می‌آورد که در هیچ مکان دیگری این بستر فراهم نخواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب، نمایشگاهی نیز از آثار مصطفی دلشاد تهرانی برگزار ‌شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول