اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار و فرمانده پایگاه هوایی بوشهر

کتاب " پرواز روی خاک" رونمایی شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز در آیینی با حضور استاندار و فرمانده پایگاه هوایی بوشهر، کتاب "پرواز روی خاک" که خاطرات خلبان منوچهر شیرآقایی است در بوشهر رونمایی شد.

کتاب " پرواز روی خاک" رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر کتاب " پرواز خاک" شامل خاطرات شفاهی خلبان منوچهر شیرآقایی است که توسط سید قاسمی یاحسینی از نویسندگان برجسته کشور در حوزه ادبیات دفاع مقدس تهیه شده است.

پرواز روی خاک در جشنواره تولیدات مراکز حوزه هنری در کشور به‌ عنوان اثر برگزیده انتخاب و مورد استقبال علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس نیز قرار گرفته است.

منوچهر شیرآقایی خلبان پایگاه ششم شکاری بوشهر و متولد 1328 است که پس از پیوستن به ارتش دوره خلبانی را در آمریکا گذراند و در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بیش از 10 هزار پرواز انجام داده و در مقابل دشمن بعثی با صلابت ایستادگی کرد.

وی در این آیین با قدردانی از توجه مسئولان به این اثر هنری خود گفت: باید از تمام مسئولان استان بوشهر به ویژه فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر برای حمایت از بنده به منظور چاپ این کتاب قدردانی کنم.

شیرآقایی در ارتباط با نام کتاب خود با ذکر خاطره‌ای اظهار داشت: در یکی از ماموریت‌های دوران دفاع مقدس قرار شد از امیدیه با دو فروند هواپیمای جنگی به سمت نیروهای عراقی برویم، بعد از سوسنگرد در دو طرف جاده‌ای در حال حرکت بودیم و آنقدر ارتفاع ما کم بوده که یک تراکتور در حال حرکت دیدم که خانواده‌ای بودند و به سمت اهواز می‌رفتند.

وی ادامه داد: پایین بودن ارتفاع هواپیماها موجب شد گرد و خاکی در کنار این تراکتور و خانواده بلند شود و من در هنگام نوشتن خاطرات خود تصمیم گرفتم نام کتاب را پرواز روی خاک بگذارم و استاد یاحسینی نیز با این نام موافقت کردند.

خلبان دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس خاطراتی دیدم و اتفاقاتی برای من افتاد که حیف بود این خاطرات به‌یادماندنی و آن همه ایثار و از خودگذشتگی در جایی ثبت و ضبط نشود و این بود که تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم.

شیرآقایی تاکید کرد: ملت ایران و بسیجیان طلایه‌دار جنگ بودند نه ما که به خاطر حضور در جبهه حقوق هم دریافت می‌کردیم.

وی گفت: جوانان ارتشی باید خاطرات خود را ثبت و ضبط کرده تا بتوانند حق مطلب و ایثارگری همرزمان خود در عرصه‌های مختلف را ثبت کنند.

رئیس حوزه هنری بوشهر نیز در این آیین با اشاره به اهمیت این کتاب گفت: پرواز روی خاک از معدود کتاب‌هایی است که در مورد خلبانان نیروی هوایی چاپ شده و می‌تواند الگویی در کل کشور باشد.

سید حسین سیدزاده اظهار داشت: این کتاب در جشنواره تولیدات مراکز حوزه هنری به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده و یکی از آثار ماندگار در حوزه ادبیات دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: انتشارات سوره مهر این کتاب را منتشر کرده که نشان از اهمیت و کیفیت این اثر است.

در پایان با حضور استاندار، فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر و شماری از مسئولان از کتاب" پرواز روی خاک" رونمایی شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول