اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم خبر داد

حضور معلمان در اردوهای هجرت تابستان

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: در اردوهای طرح هجرت تابستان امسال 200 معلم برای مرمت مدارس و تدریس در کلاس‌های تقویتی بسیج سازندگی شرکت می‌کنند.

حضور معلمان در اردوهای هجرت تابستان

حسین فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری اردوهای هجرت در ایام تابستان برای اقشار مختلف ابراز داشت: امسال سازمان بسیج سازندگی استان قم در قالب اردوهای یک روزه، 10 روزه و 15 روزه اعزام گروه‌های جهادی را در دستور کار دارد که در این طرح اقشار مختلف بسیج مشارکت دارند.

وی ادامه داد: یکی از این اردوها مربوط به دانش‌آموزان است که در قالب اردوهای 10 روزه و برای به کارگیری نیروی دانش‌آموزان در مرمت و بهسازی مدارس برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: امسال برای نخستین بار برای این اردوها سقف تعیین شده تا افراد بیشتری امکان حضور در آنها را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این اردوها حدود 200 نفر از فرهنگیان در زمینه تعمیر و مرمت مدارس و برگزاری کلاس‌های تقویتی مشارکت می‌کنند.

فرهادی گفت: همچنین هزار نفر از دانش‌آموزان در اردوهای جهادی شرکت خواهند داشت و از برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و مهارتی استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردوها ابراز داشت: در این اردوها تلاش می‌کنیم قابلیت‌ها و تخصص دانش‌آموزان شناسایی و به کار گرفته شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: اردوهای هجرت همچنین سبب افزایش دلبستگی دانش‌آموزان به فضای آموزشی خود و افزایش صمیمیت میان دانش‌آموزان و معلمان آنها می‌شود.

وی گفت: فراگیری دانش مهارتی برای ارتقای سطح توانمندی دانش‌آموزان و آشنا ساختن آنان با فرهنگ کار و تلاش از دیگر اهداف برگزاری اردوهای هجرت است.

فرهادی افزود: در این اردوها در سه مرحله قبل از اردو، حین اردو و پس از اردو برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این اردوها تنها کار و فعالیت مطرح نیست اضافه کرد: در این اردوها دانش‌آموزان صبح‌ها به فعالیت‌های عمرانی می‌پردازند و بعد از ظهر برای آنها برنامه‌های مختلف فرهنگی و تفریحی اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم ابراز داشت: تلاش شده تا به ازای هر 10 دانش‌آموز، یک فرهنگی در اردوهای هجرت به عنوان مربی حضور داشته باشد تا بتواند در راستای تقویت بعد تربیتی این اردوها کوشش کند.

وی عنوان داشت: در پایان مراسم اختتامیه‌ای با همکاری نواحی بسیج دانش‌آموزی برگزار خواهد شد و از نیروهای برگزیده‌ای که در این اردوها شرکت کرده‌اند، تجلیل می‌شود.

فرهادی ادامه داد: در اردوهای هجرت سه که مخصوص دانش‌آموزان است، عرصه‌های کار بسیار زیادی وجود دارد اما در عمل ما با چند مورد بیشتر درگیر نیستیم و این موضوع نیاز به همت مسئولان امر دارد.

وی گفت: دانش‌آموزان در این اردوها می‌توانند در زمینه‌ فعالیت‌های تبلیغی کمک شایانی به مسئولان مدارس داشته باشند اما این عرصه تا به حال به طور کامل برای آنان آماده نشده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تصریح کرد: اگر زمینه‌های کار به طور کامل برای نیروهای جهادی آماده شود، دانش‌آموزان و فرهنگیان در طول تابستان می‌توانند فضای مطلوبی در مدارس ایجاد کنند و این کار با صرف حداقل هزینه برای آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول