اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت امام صادق(ع) خبر داد

آغاز فعالیت اردوهای جهادی هجرت 3 با مشارکت هزاران بسیجی

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت: اردوهای جهادی 3 از ابتدای تیرماه جاری آغاز و تا پایان طرح تابستانی تعالی و نشاط، هزار نفر بسیجی در اردوی هجرت 3 شرکت می‌کنند.

آغاز فعالیت اردوهای جهادی هجرت 3 با مشارکت هزاران بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا بخشی در نشست خبری که به مناسبت اجرای طرح تابستانی تعالی و نشاط در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان 20 سال از اجرایی شدنش می‌گذرد به برنامه‌های تابستانی 91 این اردوها اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های اردویی در غالب طرح نشاط و تعالی در دو طرح هجرت 3 و اردوهای جهادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اردوها در هر دوره به مدت 15 روز برگزار می‌شود، افزود: بیشتر این اردوها در مناطق محروم استان اصفهان و هم‌چنین مناطق محروم شهرستان اصفهان برپا می‌شود.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت امام صادق(ع) به مشارکت دانشجویان در اردوهای جهادی اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا پایان طرح تابستانی تعالی و نشاط 19 هزار نفر روز در اردوی هجرت 3 شرکت کنند.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای جهادی در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان اشاره کرد و افزود: در این اردوها نیز یک ‌هزار نفر در قالب 15 هزار نفر روز شرکت می‌کنند.

بخشی اضافه کرد: تاکنون شش منطقه برای برگزاری اردوهای جهادی در استان اصفهان و هم‌چنین استان‌های هم‌جوار انتخاب شده که در این میان مناطق شرق اصفهان، جلگه، بادرود و مناطق محروم چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین آنها است.

*فعالیت اردوهای جهادی از روز نخست تیرماه آغاز شده است

وی با اشاره به این که این اردوهای جهادی نیز از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: طرح هجرت 3 با انجام فعالیت‌هایی مانند زیباسازی، نوسازی و بازسازی مدارس در سطح شهرستان اصفهان و هم‌چنین کمک به کشاورزان در فعالیت‌هایی مانند آبیاری، سم‌پاشی و برداشت محصولات صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با بیان اینکه در طرح اردوهای هجرت 3 برنامه‌های آموزشی و هنری نیز برگزار می‌شود، افزود: به منظور پیشرفت کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های جوانان و نوجوانان از معلمان بسیجی و طلبه‌های جوان برای همکاری دعوت به عمل آورده‌ایم.

وی در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزش روباتیک را یکی از نوآوری‌های طرح نشاط و تعالی در تابستان 91 برشمرد و گفت: به منظور جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های حوزه بسیج فعالیت‌های شایسته‌ای در سال گذشته توسط ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان انجام گرفته است.

بخشی با بیان اینکه مسائل اعتقادی، قرآنی و بیان احادیث و روایات در قالب برنامه‌های فرهنگی در پایگاه‌های بسیج این ناحیه اجرا می‌شود، افزود: برگزاری دوره‌های ورزشی جمعی و هم‌چنین آموزش ورزش‌های رزمی با کمک مربی‌‌های با تجربه و با همکاری آموزش و پرورش از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان است.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی در مباحث تحصیلی و هم‌چنین برگزاری کلاس‌های فوق برنامه آموزشی از جمله کلاس‌های زبان خارجی را از دیگر فعالیت‌های بسیج امام صادق(ع) برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح تابستانی از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان خردادماه طول کشید.

این فرمانده بسیجی زمان اجرای این طرح را از اول تیرماه اعلام کرد و افزود: همه 320 پایگاه بسیج ناحیه مقاومت امام صادق(ع) اصفهان در این طرح شرکت داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این طرح در قالب برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی اجرا ‌شده است، گفت: در سال جاری علاوه بر برنامه‌های قبلی برنامه‌های علمی و سازندگی نیز در این طرح اضافه شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول