اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اردوهای هجرت الگوی سازنده جوانان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای طرح هجرت دانش‌آموزی یکی از بهترین الگوهای تربیتی و تعالی جوانان و نسل آینده انقلاب است.

اردوهای هجرت الگوی سازنده جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در نشست برگزارکنندگان برنامه‌های اوقات فراغت در اردبیل اظهار داشت: ما معتقدیم دانش‌آموزان و نسل آینده انقلاب باید از فرصت فراغت سه ماهه و فضاهای فراهم شده در تربیت، تعالی و تزکیه بیشتر استفاده کنند تا بستر برای رشد و تعالی جسمی و روحی آنها نیز فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌های خوب تابستانی تدارک دیده شده برای دانش‌آموزان طرح اردوهای هجرت است، تصریح کرد: این اردوها که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود یک فرصت استثنایی در توانمند کردن دانش‌آموزان برای ورود به عرصه‌های سازندگی کشور است.

محمودزاده برگزاری مسابقات آداب زندگی را از برنامه‌های آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان برای پر کردن اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی، تربیتی حاضر شده و در رشته‌های مورد علاقه به فراگیری مهارت‌ها و فنون می‌پردازند.

این مسئول همچنین از تدارک 160 مدرسه قرآنی برای آموزش روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: این مدارس قرآنی در فصل تابستان برپاست و قرار است با حضور اساتید مجرب آموزش قرآن برگزار شده و دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور بهتر و بیشتر با کتاب آسمانی قرآن الفت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه از ظرفیت و توان دارالقرآن کریم استان و تبلیغات اسلامی استفاده کردیم تا با همکاری مربیان و تعلیم‌دهندگان آنها بتوانیم دانش‌آموزان را در رشته‌های مختلف با کلام الهی آشنا کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یکی از آسیب‌های برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان را موازی‌کاری‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اعلام کرد و بیان داشت: نباید دستگاه‌ها به موازی‌کاری دست بزنند چراکه آموزش و پرورش در شش محور برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده که در این راستا از توان دستگاه‌های دولتی نیز بهره می‌برد.

محمودزاده با اشاره به رتبه اول آموزش و پرورش استان در ارایه حجم فعالیت‌هایی متنوع برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در بین دستگاه‌های دولتی گفت: تشکیل جلسات متعدد مشکلات نوجوانان و جوانان را حل نمی‌کند بلکه در این زمینه با تأمین اعتبار لازم باید گام عملی برای حل مشکلات دانش‌آموزان برداشته شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول