به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در نشست برگزارکنندگان برنامههای اوقات فراغت در اردبیل اظهار داشت: ما معتقدیم دانشآموزان و نسل آینده انقلاب باید از فرصت فراغت سه ماهه و فضاهای فراهم شده در تربیت، تعالی و تزکیه بیشتر استفاده کنند تا بستر برای رشد و تعالی جسمی و روحی آنها نیز فراهم شود.
وی با یادآوری اینکه یکی از برنامههای خوب تابستانی تدارک دیده شده برای دانشآموزان طرح اردوهای هجرت است، تصریح کرد: این اردوها که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و دانشآموزی برگزار میشود یک فرصت استثنایی در توانمند کردن دانشآموزان برای ورود به عرصههای سازندگی کشور است.
محمودزاده برگزاری مسابقات آداب زندگی را از برنامههای آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت اعلام کرد و افزود: دانشآموزان برای پر کردن اوقات فراغت در کانونهای فرهنگی، تربیتی حاضر شده و در رشتههای مورد علاقه به فراگیری مهارتها و فنون میپردازند.
این مسئول همچنین از تدارک 160 مدرسه قرآنی برای آموزش روخوانی و روانخوانی دانشآموزان اشاره کرد و ادامه داد: این مدارس قرآنی در فصل تابستان برپاست و قرار است با حضور اساتید مجرب آموزش قرآن برگزار شده و دانشآموزان و آیندهسازان این کشور بهتر و بیشتر با کتاب آسمانی قرآن الفت بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: در این برنامه از ظرفیت و توان دارالقرآن کریم استان و تبلیغات اسلامی استفاده کردیم تا با همکاری مربیان و تعلیمدهندگان آنها بتوانیم دانشآموزان را در رشتههای مختلف با کلام الهی آشنا کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یکی از آسیبهای برنامهریزی برای اوقات فراغت دانشآموزان را موازیکاریها در حوزهها و بخشهای مختلف اعلام کرد و بیان داشت: نباید دستگاهها به موازیکاری دست بزنند چراکه آموزش و پرورش در شش محور برای تعطیلات تابستانی دانشآموزان برنامهریزی کرده که در این راستا از توان دستگاههای دولتی نیز بهره میبرد.
محمودزاده با اشاره به رتبه اول آموزش و پرورش استان در ارایه حجم فعالیتهایی متنوع برای پر کردن اوقات فراغت دانشآموزان در بین دستگاههای دولتی گفت: تشکیل جلسات متعدد مشکلات نوجوانان و جوانان را حل نمیکند بلکه در این زمینه با تأمین اعتبار لازم باید گام عملی برای حل مشکلات دانشآموزان برداشته شود.
انتهای پیام/آ20/پ3003