اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

20 هزار نقطه کشور زیر پوشش اردوهای هجرت قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه 20 هزار نقطه در سراسر کشور در سال 91 زیر پوشش اردوهای هجرت قرار دارند، گفت: از ابتدای تیرماه اعزام گروه‌های جهادی به این مناطق آغاز شده است.

20 هزار نقطه کشور زیر پوشش اردوهای هجرت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار مجید خراسانی ظهر امروز در نشستی خبری که در حاشیه رزمایش معنوی ـ تربیتی وارثان انبیاء برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در یک دهه از عمر تشکیل آن اظهار داشت: سال 89 یک دهه از فعالیت این سازمان گذشت و بدون تردید جایگزین کردن بسیج سازندگی به جای جهاد سازندگی از دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب بود.

وی افزود: این اقدام بسیار شایسته بود و البته هم‌زمان با تعطیل کردن آن، بسیج سازندگی با رویکرد جوان‌محوری تشکیل شد و تا به امروز که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد سالانه شاهد فعالیت‌ها و محرومیت‌زدایی‌ها و گسترش فعالیت‌های روزافزون آن در سراسر کشور هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در سال 89 طی دیداری که جهادگران بسیجی با رهبر معظم انقلاب داشتند، مقام معظم رهبری از این اقدامات اعلام رضایت کرده و تاکید کردند که مسیر درستی را تاکنون طی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در همین راستا این سازمان از سال 89 شروع به توسعه فرهنگ جهادی در کشور کرده است و همه ساله از ابتدای سال اردوهای جهادی با عنوان اردوهای هجرت در رسته‌های مختلف بسیج در سراسر کشور در راستای عمران و آبادانی کشور و خدمت‌رسانی به مناطق محروم انجام می‌شود.

خراسانی در ادامه با اشاره به عرصه فعالیت‌های اردوهای هجرت گفت: به‌سازی و زیباسازی 12 هزار مدرسه و آموزش 300 هزار دانش‌آموز با اهداف تربیتی، اعزام 9 هزار تیم پزشکی به این اردوها، آموزش 50 هزار نفر در دورترین نقاط محروم کشور و کسب مدارک فنی و حرفه‌ای با 80 ساعت آموزش برای هر نفر تنها بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

وی عرصه آبخیزداری و منابع طبیعی را از دیگر عرصه‌های فعالیت‌های جهادی دانست و اظهار داشت: در این عرصه دچار عقب افتادگی هستیم و در حال حاضر به کمک‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت برای ورود جوانان و دختران و پسران به این عرصه نیازمندیم چرا که بدون تردید نیمی از جوانان خواهان شرکت در این حوزه هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در سال 90، 3 هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک ‌هزار و 800 گروه آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند که از این تعداد نیز 30 درصد دختران و 70 درصد پسران دانشجو بودند.

به گفته وی از 3 هزار تیم اعزامی، یک‌ هزار و 100 گروه طلبه و مابقی شامل سایر اقشار بسیج چون دانش‌آموزی، بسیج محلات و غیره هستند.

برگزاری اردوهای جهادی در خارج از کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اردوهای جهادی با هدف سازندگی و خدمت‌رسانی در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته، مطالعاتی برای برگزاری اردوهای جهادی در خارج از مرزهای ایران و در کشورهایی مانند پاکستان و عراق انجام داده‌ایم و به فضل الهی، این اردوها با هدف سازندگی و خدمت‌رسانی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: آنچه برای سازمان بسیج سازندگی در برگزاری این اردوها، در سطح داخلی و خارجی دارای اهمیت است، الگوسازی و استفاده از جوانان ایران اسلامی است.

خراسانی یادآور شد: سال گذشته، در مجموع 3.5 میلیون نفر در قسمت‌های مختلف اردوهای جهادی مانند خدمات و طرح هجرت فعال بودند و امیدورایم این رقم در سال جاری به مرز 4 میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اردوهای جهادی در ماه رمضان نیز ادامه دارد، بیان کرد: فعالیت‌هایی مانند به‌سازی و زیباسازی مدارس و هم‌چنین فعالیت‌های آموزشی در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: برای برگزاری اردوهای جهادی از ماه‌ها قبل گروه‌های تحقیقاتی تشکیل می‌شوند و بعد از برگزاری اردوها نیز تلاش می‌کنیم تا آسیب‌ها را بررسی کرده و در اردوهای بعدی آنها را برطرف کنیم.

خراسانی تاکید کرد: علاوه بر حضور نیروهای فرهنگی در مناطق محروم، کادرهای پزشکی نیز در این مناطق مستقر می‌شوند و در طول سال بخشی از آنها مقیم این روستاها و مناطق محروم می‌شوند.

وی یادآور شد: برخی به این اردوها نگاه هزینه‌ای دارند، در حالی که در این اردوها جوانان به ‌عنوان سرمایه‌های اصلی مملکت حضور دارند و باید رویکرد مسئولان به این اردوها تغییر کند.

خراسانی در خاتمه با اشاره به برنامه سازمان بسیج سازندگی برای اعزام گروه‌های جهادی در سال جاری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و آسیب‌شناسی‌های انجام شده در این زمینه، 20 هزار نقطه در سراسر کشور در سال 91 زیر پوشش اردوهای هجرت قرار دارند که از ابتدای تیرماه اعزام این گروه‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول