اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

شرکت 1000 دانش‌آموز قمی در اردوهای تابستانی هجرت

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از شرکت هزار دانش‌آموز قمی در اردوهای طرح هجرت تابستانی خبر داد.

شرکت 1000 دانش‌آموز قمی در اردوهای تابستانی هجرت

ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان سال جاری اظهار داشت: بخشی از این برنامه‌ها به منظور آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به فضای کار و القای فرهنگ کار و تلاش به آنها طراحی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با همکاری بسیج دانش‌آموزی و سازمان بسیج سازندگی استان قم طرح اردوی هجرت دانش‌آموزی را در مدارس استان قم اجرا می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: این برنامه در سال‌های گذشته در سطح مدارس استان قم اجرا شده و بازخوردهای خوبی میان دانش‌آموزان و اولیای آنها داشته است.

وی افزود: در این برنامه تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموز را در مسائل عمرانی مربوط به جایی که در آن تحصیل می‌کند، دخیل سازیم تا روحیه مسئولیت‌پذیری نسبت به مسائل مدرسه در دانش‌آموزان تقویت شود.

حمزه‌ای اضافه کرد: دانش‌آموزان در این طرح در ایام تابستان دور هم جمع می‌شوند و مدارس خود را با کمک استادکار مرمت می‌کنند.

وی عنوان داشت: در این طرح دانش‌آموز ضمن اینکه با مهارت‌هایی مانند رنگ‌آمیزی و گچ‌کاری آشنا می‌شود و در ضمن مرمت نیمکت‌های مدرسه و یا زیباسازی محیط آن، روحیه جمعی و انگیزه مشارکت در امور را نیز به دست می‌آورد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: امسال هزار نفر از دانش‌آموزان قمی برای شرکت در این اردوها اعلام آمادگی کرده‌اند که به منظور استفاده حداکثری دانش‌آموزان از این برنامه‌ها تور طراحی شده تا هر دانش‌آموز مدت 10 روز را در این اردوها بگذراند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش قصد ندارد دانش‌آموزان را وادار به انجام کار کند گفت: در این برنامه تابستانی که با الهام‌گیری از فرامین ائمه(ع) در زمینه گذراندن اوقات طراحی شده کار، تفریح و برنامه‌های عبادی در کنار هم در نظر گرفته شده است.

حمزه‌‌ای افزود: در اردوهای جهادی دانش‌آموزی، نوجوانان عملا وارد فعالیت‌های عمرانی شده و در عین حال با حضور مربی پرورشی و مبلغ از برنامه‌های فرهنگی اردو نیز استفاده می‌کنند.

وی ابراز کرد: بخش دیگری از برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش در ارتباط با کار، به برنامه‌های مهارت‌آموزی و کلاس‌های کارآفرینی مربوط می‌شود که رشته‌هایی مانند عکاسی، فیلم‌برداری، خیاطی، صنایع دستی، کامپیوتر و سایر امور در زمینه تلاش برای تامین معاش را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول