اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان فردوس:

17.5 درصد از تولید ناخالص ملی سهم اصناف است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی شهرستان فردوس گفت: در حال حاضر اصناف کشور با بیش از 3 میلیون واحد صنفی در 17.5 درصد از تولید ناخالص ملی سهیم هستند.

17.5 درصد از تولید ناخالص ملی سهم اصناف است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدجعفر سهرابی صبح امروز در همایش روز ملی اصناف در تالار محراب شهرستان فردوس اظهار کرد: اقتصاد جوامع مدنی دارای ارکانی است که مهم‌ترین رکن آن اصناف و کسبه هستند.

وی افزود: بازار قلب تپنده جوامع و گرداننده چرخ اقتصادی مملکت است و از زمان‌های قدیم داد و ستد میان مردم وجود داشته است.

رئیس مجمع امور صنفی فردوس تصریح کرد: بازار از زمان‌های گذشته جایگاه افراد مومن و متدینی چون سلمان فارسی بوده است و بازاریان همواره در کنار رهبران دینی حمایت خود را از انقلاب اسلامی داشته‌اند.

سهرابی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: مشارکت اصناف در اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها بسیار موثر و مورد توجه بود و انتخاب رئیس اصناف کشور به عنوان مدیر نمونه هدفمندی یارانه‌ها از سوی رئیس جمهور سندی بر این موضوع است.

وی گفت: در حال حاضر اصناف کشور با بیش از 3 میلیون واحد صنفی و 775 اتحادیه در 17.5 درصد از تولید ناخالص ملی سهیم بوده و برای دولت نیز هیچ هزینه‌ای به همراه ندارند.

رئیس مجمع امور صنفی فردوس افزود: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و نباید گرانی‌ها را به حساب اصناف گذاشت چرا که افزایش قیمت‌ها متاثر از افزایش حامل‌های انرژی، اجاره‌بها و قیمت ارز است.

سهرابی بی‌عدالتی در نرخ بیمه تامین اجتماعی را از جمله مشکلات اصناف و بازاریان عنوان‌کرد و افزود: چرا باید حق بیمه اصناف در شهرهای کوچک با حق بیمه اصناف در شهرهای بزرگ که از امکانات مطلوب پزشکی برخوردار هستند، یکسان باشد.

وی به بهره‌مندی کارمندان دولت از سهام عدالت اشاره کرد و افزود: کارمندان دولت از سهام عدالت برخوردار بوده و تاکنون چند بار سود سهام خود را نیز دریافت کرده‌اند ولی اصناف و کسبه از این طرح بی‌نصیب ماندند.

رئیس مجمع امور صنفی فردوس همچنین به افزایش 15 درصدی مالیات صنوف اشاره کرد و گفت: با این روند پس از گذشت هفت سال مالیات ماخوذه از اصناف به صد درصد می‌رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس نیز گفت: همزمان با تشکیل جوامع بشری بازار نقش موثر و اساسی در تحولات جامعه ایفا کرده است.

محمد نعیمی افزود: در دوران دفاع مقدس اصناف بزرگ‌ترین نقش را در امور مالی و تامین نیروی انسانی جبهه‌های جنگ و در سایر عرصه‌های اجتماعی داشتند.

وی اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی، برخورداری اصناف کم‌درآمد از بیمه و اختصاص سهمیه سوخت حمایتی به واحدهای مصرف‌کننده سوخت را بسته‌ حمایتی دولت از اصناف عنوان کرد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول