اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار اعزامی فارس به بیابان‌های فردوس

پایداری حیات در گرو خاک سالم/ ضرورت مهار تخریب سرزمین

خبرگزاری فارس: همزمان با روز جهانی مقابله با بیان‌زایی مسئولان فردوس ساعاتی را در دل بیابان گذراندند و بر مهار تخریب سرزمین تاکید کردند.

پایداری حیات در گرو خاک سالم/ ضرورت مهار تخریب سرزمین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بعد از ظهر امروز همزمان با روز جهانی مقابله با بیان‌زایی مسئولان فردوس ساعاتی را در دل بیابان گذراندند و بر مهار تخریب سرزمین تاکید کردند.

در این بازدید که خبرنگار اعزامی فارس از فردوس نیز آنان را همراهی می‌کردند و چندین ساعت به طول انجامید پایداری حیات در گرو خاک سالم اعلام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس در این بازدید گفت: عرصه بیابانی در شهرستان فردوس 131 هزار هکتار است که 92 هزار هکتار آن منطقه برداشت و 38 هزار هکتار آن منطقه رسوب است.

محمد عبدی در بازدید از طرح‌های مشارکت مردمی، جنگل‌کاری و مقابله با بیابان‌زایی در منطقه کجه و چاهنو شهرستان فردوس یادآور شد: بر اثر خشکسالی‌های متوالی در 14 سال گذشته پوشش گیاهی منطقه به شدت کاهش یافته و گسترش بیابان رو به افزایش است.

وی منطقه بیابانی حاج میرک و کازه آونج را از کانون‌های بحران در شهرستان فردوس برشمرد و افزایش پدیده ریزگردها در منطقه را سبب ایجاد خسارت‌های زیادی به طرح‌های زیربنایی کشاورزی و حوزه سلامت جامعه دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس با تأکید بر اینکه توجه ویژه به مشارکت مردم در امر مقابله با بیابان‌زایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، تصریح کرد: خاک به عنوان کلید تأمین آب و انرژی در جهان امروز مطرح است و بر اثر خشکسالی‌های متوالی و کاهش پوشش گیاهی و نزولات آسمانی میزان فرسایش به ویژه در مناطق کویری افزایش یافته است.

عبدی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌‌های منابع طبیعی شهرستان فردوس در سال جاری به بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: در سال جاری برای اجرای پروژه‌‌های منابع طبیعی مبلغ 957 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی و مبلغ 631 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی پیش‌‌بینی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس افزود: شهرستان فردوس دارای 298 هزار و 881 هکتار مرتع و 130 هزار هکتار اراضی بیابانی است.

وی تصریح کرد: به منظور تثبیت شن‌‌های روان در سال گذشته مبلغ 46 میلیون تومان اعتبار به اجرای طرح مقابله با بیابان‌‌زایی در شهرستان فردوس اختصاص یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس در طول مسیر هم به سؤالات خبرگزاری فارس پاسخ داد.‌

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول