اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

تولید ناخالص داخلی استان زنجان 3.6 میلیارد دلار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: تولید ناخالص استان زنجان در سال گذشته 3.6 میلیارد دلار برآورد شده است.

تولید ناخالص داخلی استان زنجان 3.6 میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل فلاح بعد از ظهر امروز در دیدار مسئولان استان زنجان با استاندار و مسئولان استان طرابوزان اظهار داشت: سهم استان زنجان از تولیدات ناخالص کشور نه دهم درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه وارده سرمایه‌گذاری به استان زنجان در سال گذشته 132 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: 85 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری‌های خارجی توسط سرمایه‌گذاران ترکیه صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان زنجان 20 درصد است، اضافه کرد: سهم بخش صنعت از تولید ناخالص داخلی 35 درصد و خدمات نیز 45 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های استان زنجان برای مبادلات تجاری تصریح کرد: همسایه‌بودن با هفت استان دیگر، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شرق به غرب، دسترسی به خطوط اصلی انتقال نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی، وجود زیرساخت‌های گاز، آب و برق و مخابرات در استان، برخورداری از ظرفیت‌های منابع آبی 4 میلیارد مترمکعبی، وجود چهار نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی در حال احداث، وجود تاسیسات و پروژه‌های انتقال و فوق توزیع، وجود گمرک، وجود بازارهای مصرف برای فرآورده‌های کشاورزی و صنعتی، وجود نمایشگاه‌های بین المللی در استان زنجان و شناخته‌شدن استان به عنوان گلوگاه متصل‌کننده مرکز کشور با شمال غرب و غرب کشور از جمله امتیازات و زیرساخت‌های مناسب استان به شمار می‌رود.

فلاح با اشاره به برخورداری استان زنجان از تنوع اقلیمی و ظرفیت مطلوب در زمینه کشاورزی ادامه داد: شرایط مناسب برای تکثیر و پرورش ماهیان در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجهزترین ایستگاه مطالعاتی کشور در زمینه کشاورزی در شهرستان طارم تاسیس شده است، اضافه کرد: استان زنجان در حال حاضر رتبه نخست را در سطح کشور در زمینه تولید زیتون دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر اینکه وجود شهرک‌های صنعتی فعال از جمله امتیازات دیگر استان زنجان در زمینه اقتصاد و تجارت محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در مجموع 16 شهرک صنعتی و پنج ناحیه صنعتی در استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و ذخایر معدنی متنوع شامل سرب، روی، نمک، گچ و گرانیت در استان زنجان تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری و مجموعه‌های عظیمی چون گنبد سلطانیه، غار کتله ‌خور و موزه مردان نمکی نیز از ظرفیت‌های گردشگری استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول