اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی؛

تولید ناخالص داخلی چهارمحال‌و‌بختیاری به 70 درصد می‌‎رسد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با ادغام وزارتخانه‌ها سهم بازرگانی استان در تولید ناخالص داخلی به ویژه در بخش خدمات تا 70 درصد قابل افزایش است.

تولید ناخالص داخلی چهارمحال‌و‌بختیاری به 70 درصد می‌‎رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت این استان با تأکید بر اینکه اهمیت صنعت، معدن و تجارت در کشور برای همه روشن است، اظهار داشت: قبل از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی، جدایی صنعت و معدن و تجارت مشهود بود.
وی این ادغام را بسیار مثبت و تأثیرگذار در اقتصاد کشور بیان و تأکید کرد: انجام ادغام وزارتخانه‌ها نیازمند مدیریت جدی و نتیجه آن افزایش تولید ناخالص ملی است.
فروزنده به اقدام دولت برای ادغام‌های وزارتی در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و افزود: در این زمینه مجلس شورای اسلامی همراهی بسیار خوبی داشت.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری شرایط بازرگانی و صنعت و معدن در چهارمحال و بختیاری را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: باید در کمترین زمان ممکن تشکیلات مناسب سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت در استان آماده و فعال شود.
وی سهم بازرگانی استان در تولید ناخالص داخلی به ویژه در بخش خدمات را 55 تا 60 درصد دانست و گفت: این سهم با ادغام وزارتخانه‌ها تا 70 درصد قابل افزایش است.
فروزنده به وجود قابلیت‌ها و مزیت‌های مناسب در چهارمحال و بختیاری برای توسعه همه‌جانبه اشاره و خاطرنشان کرد: این قابلیت‌ها و مزیت‌ها در بخش صنعت، معدن و تجارت بسیار مشهود هستند.
وی افزود: رشد صادرات گمرکی محصولات غیرنفتی در چهارمحال و بختیاری نشان از وجود همین قابلیت و مزیت‌هاست.
فروزنده در ادامه بر ضرورت فرهنگ‌سازی صادرات در جامعه تأکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در امر صادرات در بین تمام مردم بسیار مهم است و نقش مهمی در ایجاد تفکر تولید کالا بر صادرات خواهد داشت.
در پایان این مراسم رحمان کرمی، مدیرکل صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری به عنوان سرپرست سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت استان معرفی و از زحمات اسماعیل کاویانی، مدیرکل بازرگانی این استان تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول