اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران:

ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشورمان باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر با جهش خوبی مواجه بوده است ولی همچنان با میانگین جهانی فاصله دارد به طوری که برابر با 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی است.

ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد سهامیان‌مقدم صبح امروز در نشست با شرکت‌ها و شبکه‌های فروش بیمه ایران در اردبیل اظهار داشت: بیمه ایران با تکیه بر توانمندی و با هدف ایجاد رقابتی سالم در صنعت بیمه کشور حضوری موفق داشته و با ابزار و راهکارهای از قبل پیش‌بینی شده توانسته است با اعتقاد به خدا و دانستن خدمت به عنوان یک عبادت در تکریم بیمه‌گزاران و رد امانت به مردم توانسته است اعتماد ملی و عموم مردم را جلب کند.
وی بیان داشت: در بازار رقابت سالم سازمان‌هایی موفق هستند که اعتماد مردم را جلب کرده و از این طریق بتوانند تشکیلات خود را گسترش دهند.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با اعلام اینکه در حال حاضر 24 شرکت بیمه‌گزار در کشور فعالیت می‌کند، افزود: سهم بیمه ایران به تنهایی بیش از 52 درصد است و مراجعات مردم به بیمه ایران و اعتماد آنها به یقین امری تصادفی نیست.
سهامیان‌مقدم خاطرنشان کرد: ما با سایر شرکت‌ها همکاری نزدیکی داریم و به عنوان رهبری بازار بخش خصوصی را در این حوزه همراهی و یاری می‌کنیم.
این مسئول این همراهی را شامل دو بعد مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد و یادآور شد: در بعد غیر مستقیم توان کارشناسی، فنی و مهارت‌های خود را در صورت نیاز شرکت‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهیم به گونه‌ای که در بحث کنسرسیوم‌های انرژی ما اغلب با ورود این شرکت‌ها در خرید سهام با آنها مشارکت می‌کنیم.
 
 * بیمه ایران 7 هزار شبکه فروش دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در ادامه با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی و بحث خصوصی‌سازی در شرکت‌های بیمه گفت: ما در بحث توسعه شبکه‌های فروش بر اساس سیاست اصل 44 در قالب شرکت دولتی به  این رویه ادامه می‌دهیم به گونه‌ای که بیمه ایران هم اکنون 7 هزار شبکه فروش دارد و از توان بخش خصوصی در این باب استفاده می‌کند.
سهامیان‌مقدم تصریح کرد: در بحث رقابت با شرکت‌های بیمه‌ای دیگر از روش سنتی به روش‌های تکنولوژی جدید روی آوردیم به طوری که بحث فروش بیمه الکترونیکی برای اولین بار در سال 86 آغاز شده است.
وی با اعلام اینکه در بخش حوادث غیر‌مترقبه بیمه ایران تحت عنوان حوادث فاجعه‌آمیز قادر به پوشش بیمه‌ای جمعیت کثیری است، اظهار داشت: با شکل‌گیری صندوق ویژه‌ای در این زمینه می‌توانیم بخشی از خسارات وارده را از طریق بیمه‌ها جبران کنیم به گونه‌ای که ستاد حوادث غیر‌مترقبه بهتر است به جای پرداخت‌های مستقیم اعتبار خود را دراختیار شرکت‌های بیمه‌ای قرار دهد تا از این طریق شاهد توسعه مشارکت مردم در پوشش بیمه‌ای حوادث مختلف باشیم.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران اظهار داشت: دولت در این زمینه طرحی را آماده و به مجلس ارائه کرده است تا در صورت تصویب نهایی دولت در این زمینه بتواند از توانمندی بیمه‌ها استفاده کند.
سهامیان مقدم خاطرنشان کرد: ما چقدر حق بیمه می‌گیریم و چقدر پرداخت می‌کنیم مسئله‌ای جداست چرا که پرداخت حق بیمه و خسارت ملاک کار ما نیست بلکه صنعت بیمه وسیله است برای رسیدن به هدفی که به دنبال آن هستیم چرا که ما وسیله هستیم تا خسارات مردم را جبران کرده تا مبادا فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تعطیل شود و ضرر و زیان آن متوجه جامعه شود.
این مسئول با اعلام اینکه در صنعت بیمه نگاه اول به سود‌آوری نیست، افزود: هر چند سود‌آوری لازمه کار است اما هدف و مقصد نهایی نیست چرا که اگر توان مالی وجود نداشته باشد نمی‌توان ایفای تعهدات کرده و به فعالیت‌ها ادامه داد که در این باب سود متعارف و معقول مدنظر و هدف‌گیری اول ماست.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران ابراز داشت: تقاضاهای زیادی که شرکت برای راه‌اندازی شبکه‌های فروش انجام می‌دهد ناشی از سود‌آوری این بخش است که امیدواریم با توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور همه شرکت‌های بیمه‌گر بتوانند ایفای وظیفه و تعهد کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سهامیان‌مقدم ضرورت نهادینه شدن فرهنگ بیمه را در جامعه در تمام ابعاد و شئون اجتماعی یادآور شد و افزود: اگر مردم ضرورت بیمه را در زندگی احساس کنند و نسبت به آن باور داشته باشند ضریب نفوذ نیز افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول